Olievalg

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Tore » ons 7. maj 2008 22:09

Jeg mener Gearkassen tager 2L og diffferentialet 1L.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Kuksi » ons 7. maj 2008 22:19

Ja kan godt se at jeg endte med at vælge MT90 begge (alle tre) steder.
Jeg læste mig vind og skæv på nettet, og har lige fundet 50 sider som jeg har printet ud fra dengang. :lol:

Har lige fundet en gammel mail, som bekrafter mit køb.
Købte 3 x 940ml og det rækker til det hele. Betalte via bankoverførsel og varerne kom helt som aftalt.

Du fylder bare op til det løber ud af påfyldningshullerne, når bilen holder vandret.
Hvis du stopper med at hælde når det løber over, rækker de 3 dunke stadig. :lol:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf MrT » ons 7. maj 2008 22:25

Bilen er vel nødt til at stå lidt skæv til den ene af de 4 sider (alt efter hvor man løfter op), ellers kan man da ikke komme ind under og hælde olie på? :D

Er spændt på at se hvor meget plads der er til at hælde, kan huske da jeg skiftede gearkasse olie på supra'en var der ikke meget plads, så meget røg ved siden af.

Jeg vil sende en mail til ham gutten og bestille 3x940ml redline MT90 - tak for rådet :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Kuksi » ons 7. maj 2008 22:33

Jeg smed bilen op på 4 fliser, en under hvert hjul. Så var der plads til mig under bilen.
Sænkning over 40mm eller +90kg kræver sikkert 8 fliser :lol:

Klippede en meter af haveslangen og jog en tragt i enden af den. Kunne så sidde bag bilen og hælde på diff. Gearkassen blev vist klaret med samme slange ned gennem hullet fra den afmonterede gearstang. Den var jo afmonteret, der skulle jo skiftes i det lille kar også.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Indlægaf MrT » ons 7. maj 2008 22:40

Hold da op, sikke en kreativitet - 3 super gode idéer du lige kom på dér 8)
Godt tænkt det med slangen ned gennem hullet ved den afmonterede gearstang - så fik Lennart jo alligevel ret med hans \"lem i bilen\"-teori :)

Tror jeg skal bruge 8 fliser så, eller grave en lille rende i gruset :D Ellers må jeg køre ud til svigerfar og låne hans grav, men vil helst ikke \"bugge\" ham med de ting jeg selv kan finde ud af, han er rar nok at have i baghånden til når/hvis de seriøse ting begynder at drille :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Claus » tors 8. maj 2008 16:56

Køb sådan en her til påfyldningen så er olie påfyldning af gearkasse og bagtøjet nemt og hurtigt overstået...er slangen ikke lang nok kan den forlænges...
Hust bilen skal ikke lige \"plant\" når du påfylder olien.
http://www.biltema.dk/products/product. ... mId=130896
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf MrT » tors 8. maj 2008 18:28

Har desværre ingen biltema i nærheden, så ved ikke helt hvor den ellers kan findes - T. hansen har den ikke.

Men hvad mener du med at bilen IKKE skal stå lige \"plant\"? Jeg vil da mene at bilen skal stå i vater, eller hvad det nu hedder. Ikke præcist selvfølgelig, men bare sådan nogenlunde. Guides siger at både gearkasse og bagtøj skal fyldes op indtil det begynder at løbe ud af påfyldnings-hullet igen, når bilen står plan. Men jeg har ikke kigget i haynes endnu :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Foregående

Tilbage til Diskussion