Jackson Racing filteret monteret !

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Lennart » tors 22. maj 2008 13:27

Mrt

Næhh har aldrig været der, men har været i Cairo i bus engang, hold kæft mand, alle biler havde mindst 10 buler. Ingen holdt for rødt og alle regler var ligesom trådt ud af kraft. Vanvittigt kaos....... :o
Er det bare halvt så slemt på Malta forstår jeg dig udemærket.

Jeg har hørt noget om at de er medlem af EU (men er slet ikke sikker). Bor du så på hotel, eller har du hus/lejlighed dernede ?
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf hasse » tors 22. maj 2008 13:32

Jeg må jo stiile Andreas til/for troende, men -som \"sagt\" - har aldrig hørt om det før.
Men det er rart at vide, hvis der pludselig er noget mærkeligt af den slags.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf MrT » tors 22. maj 2008 14:23

Lennart skrev:Mrt

Næhh har aldrig været der, men har været i Cairo i bus engang, hold kæft mand, alle biler havde mindst 10 buler. Ingen holdt for rødt og alle regler var ligesom trådt ud af kraft. Vanvittigt kaos....... :o
Er det bare halvt så slemt på Malta forstår jeg dig udemærket.

Jeg har hørt noget om at de er medlem af EU (men er slet ikke sikker). Bor du så på hotel, eller har du hus/lejlighed dernede ?

Jo de har været medlem af EU i nogle år nu mener jeg, euro'en kom her 1. januar.

Vi har heldigvis nogle huse i firmaet :)

Men også masser af buler i bilerne, folk kører og parkerer som det passer dem - og det passer egentlig også mig helt fint, det er lidt som at køre go-cart :D Det foregår sjældent ret hurtigt (det er næsten by over det hele).
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tors 22. maj 2008 14:42

Hasse

Hvordan fik du løst problemet med blæseren, den kan ihvertfald ikke side i venstre side af køleren. Der hvor beslagene passer, kører bare rundt uden den blæser, men den skal jo helst være der. :|

Og hvad med motorhjelmen, klemmer din en smule.
Lennart

Indlægaf BB » tors 22. maj 2008 17:51

MrT skrev:Men også masser af buler i bilerne, folk kører og parkerer som det passer dem - og det passer egentlig også mig helt fint, det er lidt som at køre go-cart :D Det foregår sjældent ret hurtigt (det er næsten by over det hele).

Du bliver nødt til og købe en ekstra MX-5'er!

http://miata.net/motm/2008/pisani.html

8)
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf hasse » tors 22. maj 2008 19:51

Lennart:
Har egentlig ikke problemer med blæseren. Luftkassen kan være lidt svær at sætte i og få op. Har ikke gjort noget ved det. men kan det ikke løses med lidt sliberi(saveri) på blæserens plasticsprosser?

Min kølerhjelm skal ha' et ekstra nøk, men det tilskriver jeg, at jeg har isolering ovenpå filterkassen.

Mener forøvrigt, at afstivningen i højre, bagerste hjørne (set forfra) følger med ik'???

Dér har jeg placeret kassens hjørne UNDER det øverste, vandrette af stiveren. Det ka' godt være, at jeg har gjort det i sin tid for at sænke kassen.
Det bagerste venstre hjørne - stadig set forfra - kan ha' en tendens til at gå mod termostathuset. Skruen. Her har jeg forkortet skruen og forkortet det, som skruen går igennem.

BB:

Nej. Men hvis jeg havde en garage, stod der nok en Lotus 7'er.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Lennart » tors 22. maj 2008 20:06

jeg er lidt nervøs for at kølerhjelmen ikke klikker ordentligt fast, den skulle nødig ryge op under fart :o Men ja den skal ha et ekstra nyk.
Må se om blæseren kan flyttes til den anden side :|
Lennart

Indlægaf Claus » tors 22. maj 2008 21:20

Render du ind i problemer med olie på din luftmasse måler, så dyp den i isopropyl alkohol \"købes i Matas\" og den er renset for olie og du har sparet en tusse. Brug evt. et sugerør og hold for enden så der er væske i sugerøret og fjern fingeren og lad det rende ud over \"pinden\" så efter et par gange er olien væk, vent 10min til den igen er tør, remonter den og problemet er løst - so easy..
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tors 22. maj 2008 21:28

Godt råd Claus. Huskes..hvis jeg får et probelm 7.9.13.

Kan heller ikke lade være med at tænke på det problem, som CAI-ejere evt. har haft.

HVIS man ikke skruer filtret fra hinanden, kan det være meget svært at tage stikket af op på.

OG HVIS man har gjort det- taget stikket af og på uden at skrue låget af - , kan det jo være, at nogle af kontakterne i stikket er blevet bøjet, altså ikke har ordentlig forbindelse.

Kan dog løses ved at lave et lille indhug i låget, dér hvor stikket er.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Lennart » fre 23. maj 2008 04:36

Det er nemlig rigtigt Hasse !

Det tog mig længere tid at få det ##\"&%¤\"¤# stik ned i måleren end at monterer filteret. :? SÅ det håber jeg ikke skal ud foreløbig.
Lennart

Foregående

Tilbage til Diskussion