Hvorfor fløjter 5'eren efter én ?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hvorfor fløjter 5'eren efter én ?

Indlægaf MrT » man 16. jun 2008 10:46

Jeg har lige skiftet tændrør og kabler, og lod den stå lidt i tomgang bagefter for at give den lidt flere omdrejninger i tomgang. Så lod jeg mærke til at hvis man giver den lidt gas (ikke noget særligt) og slipper igen, så lige når man slipper så fløjter den lidt. Den gjorde det i alle forsøgene, så det virker ikke som noget tilfældigt. Hvad kan det være?

Jeg forsøgte at optage det på video, men jeg synes ikke umiddelbart man kan høre det og motorlyden er MEGET højere/anderledes end det egentlig var tilfældet - så lidt mislykket forsøg med video... http://thuesen.biz/drop/DSC00025.3GP
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » man 16. jun 2008 15:57

Måske trækker den falsk luft ind ??? Jeg syntes nu ikke min fløjter.
Kan jo være en pakning et eller andet sted. Hvis det er når du slipper speederen kan det måske være indsugningen. :|
Men der skal flere af eksperterne på banen, jeg er slet ikke sikker. :?
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » man 16. jun 2008 17:35

Det kan nemt være falsk luft, synes også jeg hørte en svag \"indsugnings-lyd\" som jeg ikke synes burde være der, når jeg lytter efter omkring tomgangsskruen.

Men nu står den hos au2fast på ubestemt tid, så kan ikke komme til at kigge efter. Kan evt. gi ham besked imorgen om at den fløjter, måske han ved hvad det som regel skyldes.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf MrT » fre 20. jun 2008 13:20

Ifølge au2fast var det ikke falsk luft, men en kombination af lidt lyde fra generatoren, tandrem og hvad der nu ellers måtte være af dele dernede. Altså ikke noget at bekymre sig om.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion