Varme fra kardantunnelen nede ved benet

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf MrT » fre 18. jul 2008 18:23

Sølvsten skrev:Nu ved jeg godt at du skriver at du lige har haft skiftet gummimanchetterne, men jeg har lige tjekket Keith Tanners "Performance Pjojects".
Han siger at dette afhjælper en varm kardan tunnel.
Jeg har selv fornulig haft min orginale udstødning og kat. på. Her har jeg pillet samtlige varmeskjold af og jeg bemærkede ikke nogen ekstra varme, hverken med eller uden turbo.
Jeg ville lige hurtigt tjekke dem inden du kaster dig ud i andre forsøg.

Undskyld hvis jeg ikke forstår hvad du mener, men hvad er det helt konkret han siger afhjælper en varm kardan tunnel? :) Gummimanchetterne, som jeg for nylig har skiftet (for så er det jo ikke dem)?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf UlrikK » lør 19. jul 2008 09:26

Min NB bliver nu også lun nede ved speeder fodens ankel, specielt hvis man går lidt til den. Tror nu mest det er et udtryk for at det er en lille bil, der er konstrueret med mindst mulig vægt i tanke. Det eneste tidspunkt jeg finder det genrende på er ved en tordenbyge, når man lukker bilen på en varm sommerdag bliver det godt nok hurtigt til en lille sauna ;-)
UlrikK

Indlægaf Freestyler » man 21. jul 2008 10:29

Hej MrT,

Det lyder sært at du stadig har varmeproblemer i kardantunnelen, efter at have skiftet gummimanchetterne. For den klassiske årsag til \"det varme højreben\" er jo lige netop iturevne manchetter.

Jeg havde selv en kardantunnel man kunne riste brød på. Og efter udskiftning af manchetterne forsvandt varmeproblemet fuldstændigt.

Jeg vil stemme i med Sølvsten og foreslå at du checker de manchetter en ekstra gang.
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler

Indlægaf MrT » man 21. jul 2008 14:11

Jeg mangler godt nok det stykke \"tæppe\" der skal ligge over gummi manchetten - tror jeg, det ligner sådan et lille stykke sammenpresset tæppe-stumper, svært at forklare. Mon det kan skyldes det?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Foregående

Tilbage til Diskussion