Vil du have noget imod at din nummerplade er i en video?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hvad siger du til at din nummerplade er i en online video?

Afstemning sluttede lør 23. aug 2008 14:00

Har jeg intet imod, sålænge det er rimeligt
14
78%
Vil helst undgå det, men kan leve med det hvis det nu var
4
22%
Ved ikke helt
0
Ingen stemmer
Det vil jeg ALDRIG gå med til
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer : 18

Vil du have noget imod at din nummerplade er i en video?

Indlægaf MrT » tors 24. jul 2008 14:00

Jeg kom til at tænke på, hvad siger I til at jeres nummerplade kommer med i en video der evt. ligger online?

Her er et eksempel fra et kaløvig træf:
http://youtube.com/watch?v=elSWjc3VxnU

(ikke mig der har optaget det - men jeg optog selv noget sidste tirsdag, som dog var til eget brug, men vil ikke smide det online af frygt for at der er mange der bliver sure over at deres nummerplade ligger synlig ligesom på ovenstående video).

For interesserede, har vi tidligere diskuteret det med nummerplader, her:
http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtop ... c&start=15
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf BB » tors 24. jul 2008 17:12

Faktisk tror jeg elektronisk registrering af nummerplader er i strid med anbefalingerne fra Datatilsynet, så ikke kun er der nogen som måske bliver sure der er måske, rent principielt, tale om et lovbrud når nogen tager billeder af nummerplader. Vel og mærket fordi der er tale om elektronisk registrering, det er noget helt andet der gælder hvis det er på papir.

Derudover, så er der dem der frygter tyveri plus dem der ikke vil ses på en bane af hensyn til evt. forsikringsbehov.

Selv er jeg rimeligt ligeglad, men mener dog det bør undgås hvis det er muligt. Og skulle jeg befinde mig på en bane, så fred med det - jeg er klar over forsikringen ikke dækker og har ingen planer om evt. at fuske hvis der skulle opstå behov for og få rettet buler ud 8)
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf MrT » tors 24. jul 2008 18:14

Hvis det er lovbrud, er det så ikke et problem når man ser biler osv i DR og TV2 nyhederne? Der mener jeg heller ikke nummerpladerne bliver sløret, men jeg kan da tage fejl.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf PartyPhreak » tors 24. jul 2008 22:52

Hvad er forskellen på at se dem på en video til et træf og så se dem på køge bugt motorvejen om morgenen?

Jeg kunne forstå hvis folk havde for 75.000,- anlæg i bilen måske godt ville have skjult nummerpladerne..

Jeg har ihvertfald ikke noget imod det.. :wink:
Brugeravatar
PartyPhreak

Geografisk sted: Tåstrup, Storkøbenhavn

Indlægaf BB » fre 25. jul 2008 17:58

MrT skrev:Hvis det er lovbrud, er det så ikke et problem når man ser biler osv i DR og TV2 nyhederne? Der mener jeg heller ikke nummerpladerne bliver sløret, men jeg kan da tage fejl.

Jeg vil ikke påstå det virker hverken logisk eller fornuftigt, men lovgivning omkring registrering af persondata (hvor en nummerplade hører ind under svjv) er meget streng. Smider man billeder/film på en hjemmeside, så er der tale om elektronisk registrering så derfor problemet. Om så der bliver gjort noget ved er en anden sag, men i princippet kunne nogen blive sur og lave en anmeldelse :!:

Afsluttende så lad mig understrege, at jeg ikke er jurist og det er længe siden jeg blev undervist i registerlovgivningen :wink:
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf MrT » lør 26. jul 2008 08:59

Jeg prøver lige at høre på et andet forum hvor der er en jurist, måske ved han det :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion