Min dejlige MX5

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Min dejlige MX5

Indlægaf Lennart » lør 2. aug 2008 18:07

Jeg har nu haft min MXer i 4-5 måneder. Det er sjovt at følge alle de problemer og udfordringer folk har med deres biler herinde.
I starten var det spændende selv at skrive indlæg mv. Købe nyt værktøj
og dele fra England. Konen var endda på forhånd begyndt at skælde ud over at jeg nok skulle ligge og rode med vidunderet hele tiden.
SÃ¥ hvorfor f..... fejler den ingenting.....

Jeg må bare konstatere at: Bilen kører fint, starter øjeblikkeligt, den tikker ikke, ryger ikke, ryster ikke, har fint optræk og kan kører så hurtigt at det ikke er sjovt længere. Den fejler overhovedet ingenting.

Så det største problem er at der ingen problemer er........... :cry:

Havde lige glædet mig til at rode med bilen i weekender osv. Men det kan slet ikke betale sig at prøve og forbedre noget, er bilen mon perfekt :?:
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Webmaster » lør 2. aug 2008 18:32

hehe... du har faktisk fat på noget af det rigtige.. Mange af vores problemer på dette forum er i småtingsafdelingen og helt uden sammenligning med andre biler.. Det god er at man jo selv kan nusse om bilen når man har tid.. Og så er det jo pludseligt hyggeligt.. Kender et par andre mærker, hvor det er sjovt i starten.. og så... :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Mogenz » lør 2. aug 2008 18:48

Jeg vil også sige at min ikke fejler noget og ikke har gjort i de 8 måneder jeg har haft den.
Jeg elsker at kører i den hver dag og glæder mig hverdag til at komme ned i den.
Jeg er ikke mekaniker typen, så er egentlig glad for at det kører perfekt. Jeg holder den også piv standard, da jeg ikke forstår mig på biler, de skal bare virke.
Min peugeot holdt 4 år så fejlde den alt muligt mærkeligt, og den var ny da jeg fik den. Min MX5 er 9 år gammel og fejler ikke noget og ser ikek ud som om den har fejlet noget.
den er dog blevet smadret af en 20x30 cm flise mens jeg har haft den. Men Andreas har lappet den sammen igen for en mindre formue på forsikringen.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Indlægaf Lennart » lør 2. aug 2008 19:22

Måske skulle man advarer nye købere om at man godt kan regne med at bilen bare kører derudaf sålænge der er benzin i tanken. Og ikke er til dem med en lille mekanikker i maven. :|
Selvfølgelig kan man tune, og forbedre den i alle ender og kanter. Hvis man absolut vil bruge penge på det.
Jeg havde da regnet med et mindre renovationsarbejde på min fra 92, med trods alt 16 år på bagen, jeg gloede da lidt dumt da min lokale mekanikker der lige skulle tjekke den igennem inden syn sagde at den ikke fejlede noget..............OVERHOVEDET :|
Jeg slog mig da på låret af bare grin da den fes tværs igennem synshallen uden en mine fra manden der bare stemplede den \"godkendt\"
Han inviterede mig endda med ind under vognen for at kigge, og roste bunden som var det et svendestykke jeg selv havde lavet. AKJA.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Tilbage til Diskussion