Dobbelt moral....

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Dobbelt moral....

Indlægaf Offenbach » man 4. aug 2008 16:10

Var ved at se billeder i Galleriet, og det undre mig at det kun er MX5-ernes nr. plader der er sløret, og ikke alle de andre biler - er det ikke dobbelt moralsk :roll:
Offenbach

Indlægaf Claus » man 4. aug 2008 20:07

Nej
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf PartyPhreak » tors 7. aug 2008 08:42

Jeg forstår nu stadig ikke at man slører nummerpladerne på billeder.. Piller i også nummerpladerne af når i kører rundt i bilen?

Jeg kan forstå det hvis man har anlæg for 50.000 i bilen eller lign... Men da ikke bare billeder af bilen... :?:
Brugeravatar
PartyPhreak

Geografisk sted: Tåstrup, Storkøbenhavn

Indlægaf Lennart » tors 7. aug 2008 10:02

Jeg tilslutter mig PartyPhreak.

Det virker umiddelbart helt hen i skoven, når man ellers normalt drøner rundt i bilen. Med plader både for og bag.

Eneste grund jeg kan se er at man skal have lov at være annonym i forbindelse med en bestemt hændelse. (og at det selvfølgelig ikke er rart at udstille nogen mod deres eventuelle vilje på et foto man har taget, og udtille det på nettet)

Her kan nummerpladen jo eksempelvis være et klart bevis på at man har været et bestemt sted på et bestemt tidspunkt, hvis altså der skulle være nogen der har problemer med det.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf BB » tors 7. aug 2008 11:54

Lennart skrev:Her kan nummerpladen jo eksempelvis være et klart bevis på at man har været et bestemt sted på et bestemt tidspunkt, hvis altså der skulle være nogen der har problemer med det.

Jeg er ret siker på, at nummerplader betragtes som persondata og så kommer der noget lovgivning ind over!

Loven omkring elektronisk opbevaring og tilgang til personoplysninger er meget streng, men for en udredning burde man selvfølgelig spørge Datatilsynet .
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Indlægaf KjaLLe » tors 7. aug 2008 12:54

Når man køre til træf med sin bil, må man også regne med at der bliver taget billeder, og at de højest sansynligt havner på nettet.. Så vil folk ikke have deres plader vist, må de jo dække dem til så længe de holder på pladsen!
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf MrT » tors 7. aug 2008 14:51

BB skrev:
Lennart skrev:Her kan nummerpladen jo eksempelvis være et klart bevis på at man har været et bestemt sted på et bestemt tidspunkt, hvis altså der skulle være nogen der har problemer med det.

Jeg er ret siker på, at nummerplader betragtes som persondata og så kommer der noget lovgivning ind over!

Loven omkring elektronisk opbevaring og tilgang til personoplysninger er meget streng, men for en udredning burde man selvfølgelig spørge Datatilsynet .

Det har vi været lidt inde på før, her er en tråd hvor jeg har diskuteret det lidt over på mobilforum: http://www.mobil-forum.dk/showthread.php?t=19154
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tors 7. aug 2008 16:20

Ja det har vi haft oppe tidligere. Du har diskuteret det i et andet forum MRT, og så vidt jeg kan se er det blevet diskuteret bredt i diverse fora.

Nogen er lodret imod, og nogen er lodret for. Og så længe det er sådan er det jo krorrekt at sløre pladerne sålænge det er ANDRES biler man udstiller. Min EGEN bil herinde er med synlige plader og afspejler min mening hertil, og så må folk jo gøre som de bedst selv syntes.

Ikke emnet på det oprindelige spørgsmål, om det er dobbeltmoralsk ikke
at sløre andre end MXere herinde.
Claus svarer bare NEJ, måske du skylder en uddybning der Claus.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf Uhrskov » tors 7. aug 2008 18:52

Tror det Offenbach mener er. Hvorfor er det kun MX5'erne i galleriet der bliver sløre, ikke alle de andre biler...
Det er vel et spørgsmål om at hvores kære webmaster er lidt doven ;-)

Personligt har jeg sløret mine nr. plader. Ved egenlig ikke rigtig hvorfor, for selvfølgelig er de synlige hver dage ude i trafikken. Tror lige så meget det er forbi bilen ser mere clean ud mere blanke nr. plader.

Tror dog ikke nr. plader går ind under persondata loven, for pladerne er jo synlige og derfor ude i det offentlige rum. Men hvis politiet eller andre udlevere mine personlige oplysninger på baggrund af en uautoriseret forespørgsel på nr. pladerne, så må det være et brud på persondata loven.
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf hasse » tors 7. aug 2008 19:33

Uhrskov:
Du har fået fat i noget.

Hvis en \"ond\" sjæl vil have fat i oplysninger om en person f.eks adresse (OG hans dyt), vil vedkommende kunne gå ind på hans \"hjemmesite\" - f.eks. five-speed.dk - og checke de tråde han har deltaget i.

MÃ¥ske kommer der BINGO med adresse, biler osv.

Det kommer der ikke på five-speed. dk, når MX'ernes nummmeplader er sløret.

\"Fremmede\" biler? Tja!
Muligheden er nok lidt mere teoretisk. \"Onde\" mennesker er også dovne.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Kuksi » tors 7. aug 2008 22:11

\"Onde\" mennesker er ikke mere dovne end dette eksempel.

De kikker på nummerplade holderen og noterer sig hvor bilen er købt, samt reg. nummeret.

Ringer til forhandleren og siger de har påkørt en bil han har solgt. Nogle forhandlere har på den baggrund oplyst ejerens navn og adr.
Her efter har de hentet bilen når det passer dem.

PS: Bare fordi man er paranoid , skal man ikke tro at der ikke er nogen efter en.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Onde mennesker

Indlægaf Marquien » tors 7. aug 2008 23:00

Uanset om man har adresse beskyttelse eller, lignende, hvis Nogen
ønsker at finde dig eller snuppe din bil, så sker det.
Det med adresse beskyttelse ken der jeg flere eksempler på.

Det var bare det.
Marquien

Geografisk sted: Hasselager

Indlægaf hasse » fre 8. aug 2008 00:07

Det er selvfølgelig rigtigt.
Men jeg synes, at man (læs:jeg) bliver lidt paranoid,når det gælder min MX'er.
Bl.a. har jeg på fornemmelsen at være forfulgt af jydekroge!

Jeg ser den ene gang efter den anden, hvordan jydekrogejere benytter jydekrogen som bakalarm:
Når krogen går imod bilen bagved, kan de ikke bakke mere! (medmindre bilen bagved ikke har slået håndbremsen til. Så ka' de godt bakke videre! Er set flere gange).

Så NÅR jeg har den parkeret ude foran vinduet til mit arbejdsværelse, bliver jeg afbrudt i arbejdet den ene gang efter den anden, når en af de idioter skal lave kantstensparkering foran min MX'er.

For slet ikke at tale om, når jeg ligger og roder under dytten. Det hænder!!!!

Paranoid? Tja.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Felix » fre 8. aug 2008 13:22

Ved lige hvad du mener - Har her tidligere på ugen fået en skramme i min ellers flot nylakerede bagkofanger fordi et fjols uden afstandsfornemmelse er kommet for tæt på på en parkeringsplads... :evil:
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Diskussion