Klaplygter der har sin egen vilje?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Klaplygter der har sin egen vilje?

Indlægaf MrT » lør 1. nov 2008 22:51

Jeg har prøvet det 1 eller 2 gange før, men da jeg skulle køre en 5km her til aften i det rigtig kolde vejr, oplevede jeg at begge klaplygter lukkede ned - og åbnede igen med det samme - lige idet jeg tændte for blinklyset.

Og efter 2 minutter, skete det igen da jeg var ved at sætte igang efter et sving (dog ikke i forbindelse med at jeg slog blinkeren til), her var det dog kun den venstre lygte der lige lukkede og åbnede igen. Resten af turen, ingenting.

Men hvad kan det skyldes og hvordan kan jeg fixe det? Bliver da ret interessant hvis begge lygter lukker - og forbliver lukket - når man kører 270 km/t på motorvejen en mørk nat.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Re: Klaplygter der har sin egen vilje?

Indlægaf KjaLLe » lør 1. nov 2008 23:48

MrT skrev:når man kører 270 km/t på motorvejen en mørk nat.

Hvad er der lavet ved den kværn? :twisted:

For mig lyder det jo lidt som en løs/dårlig forbindelse, eller måske en dårlig stel forbindelse..
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Re: Klaplygter der har sin egen vilje?

Indlægaf MrT » søn 2. nov 2008 00:18

KjaLLe skrev:
MrT skrev:når man kører 270 km/t på motorvejen en mørk nat.

Hvad er der lavet ved den kværn? :twisted:

Noget med at overdrivelse fremme forståelsen, eller hvordan det nu var mobilix damen sagde det for mange år siden :D

Løs (stel)forbindelse, jah det kan det nemt være - men den bliver nok svær at finde frem til :(
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Kuksi » søn 2. nov 2008 01:22

Svært...måske. Men nu skete det jo to gange med få minutters mellemrum. Så der er da en mulighed for at du kan provokere fejlen. Jeg ville prøve at tænde lygterne, og så gå ledningsnettet efter. Prøve at vrikke og trække lidt i ledningerne, og se om det kunne udløse fejlen. Oppe ved ratstammen ved stilken til lyset, sidder der også nogle stik. Du skal have plastic afdækningerne af, for at kunne komme til disse.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Lennart » søn 2. nov 2008 06:38

Umiddelbart, tror jeg også det kan ligge i selve armen der både styrer lyset og blinklyset. Altså den pind du flår i når der skal drejes. Følger man pinden ned sidder den ind i ratstammen og jeg kan forestille mig at det er derinde hvor den er gal. Prøv at tænde lyset og så vrid lidt i stangen (den før omtalte !) Jeg mener at kunne huske at jeg har haft samme problem med en anden bil engang. Det var bare ikke klaplygterne men katapultsædet i passager siden den var gal med :o
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Tilbage til Diskussion