Forkromet stålfælg købes hvor?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Forkromet stålfælg købes hvor?

Indlægaf JP-photo.dk » fre 30. jan 2009 16:50

Da jeg købte bil i foråret så jeg bl.a. på en i Tyskland, som stod på de fedeste forkromede stålfælge. Desværre blev den solgt lige for næsen af mig.

Lige siden har jeg kigget efter fælgene, og har endda også skrevet en mail til den tidligere ejer om han kunne kunne fabrikatet ;-)

Men skulle der være nogen som har et godt bud på fælgfabrikanter som laver den slags? Det meste jeg finder er til 4x4. Jeg har mest luret i Tyskland, da den fælg jeg så var med bred kant i Tysker-stilen.
JP-photo.dk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf JP-photo.dk » tirs 17. mar 2009 11:22

Efter længere(!) tids søgen, så har jeg faktisk fundet noget der kunne ligne ret godt. Pacer Wheels laver en del som kunne være fine (www.pacerwheels.com) Nu er der kun det mindre problem om de også har noget i en 4x100 og at finde en forhandler i Europa. Men det er jo i småtingsafdelingen ;-)
JP-photo.dk

Indlægaf Munk » tirs 17. mar 2009 18:55

Selvom det nok kræver lidt forbehandling i form af afrensning af maling og polering og lign, så er der vel ikke noget i vejen for at få et sæt stålfælge forchromet ved et firma her i landet.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Indlægaf JP-photo.dk » ons 18. mar 2009 08:51

Mjae, men så er det bare en \"almindelig\" stålfælg. Dem fra f.eks. Pacer Wheels er lidt pænere end en vanlig stålfælg.

Det er ikke en stålfælg som sådan jeg vil have - det er mere looket i den.

Selvom at jeg mindes et bilblad som lavede nogle tests omkring performance på hhv. alufælge og stålfælge. Og man skulle i noget OZ ultralet for at out-performe en stålfælg. Men det er der sikkert noget som har forsket mere i end mig :-)
JP-photo.dk

Tilbage til Diskussion