Hvilke Fælge/Dæk kører i med?...

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Renne » tors 28. maj 2009 08:43

Dejligt at der er kommet gang i dette indlæg, Husk billeder til inspiration
for andre :D

Evt. links til gode steder at købe...taaaaaakkkkk :wink:
Renne

Indlægaf BNI » lør 6. jun 2009 12:12

Jeg kører med Chomodora-fælge. Ligner ganske meget dem her.. http://cromodora.tiremedia.com/model/oasis.html

Det var en af de tidligere ejere der har valgt disse 15 tommer fælge. Jeg synes de passer godt til en NA lidt klassiske linjer, især når farven på bilen er BRG. Jeg har derfor tænkt mig at beholde dem.

Min nuværende dæk er dog noget skidt. Den er tidligere ejet af 2 kvinder, og et bevis for det, udover den velholdte kabine, er dækvalget. Indonisk produceret Champiro dæk. Overraskende nok performer de nogenlunde på tør vej (om end de bliver meget hurtigt slidt ved frisk kørsel) men i regnvejr er de faktisk tæt på at være decideret farlige.

Jeg er i gang med at udskifte dækkene til noget mere habilt..
1994 NA BRG - 1,8
BNI

Geografisk sted: København

Indlægaf And » lør 6. jun 2009 22:33

Kører på 16\" OZ Ultraleggera m. 205/45-16 Continental Sport Contact 2.
Billede
Jeg er særdeles tilfreds med dækkene, især på fugtig/våd asfalt hvor de står rigtigt godt fast i forhold til de dæk der sad på bilen ved køb. Har ikke for alvor kørt dem til grænsen på tør asfalt, men har en klar formodning om at de heller ikke skuffer her.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Piphest » søn 7. jun 2009 08:33

Jeg kører på 17\" SSR Competition (de hedder i dag SSR Type C RS) med Toyo R888 i størrelsen 205/40/17.
Både hjul og dæk er super lette. Hjulene er lettere end de originale 15\" og betydeligt lettere de fleste man kan købe her hjemme. Hjulene kan i øvrigt også ses i mit avatar ude til venstre. Dækkene er semislicks som står RIGTIGT godt fast. De er klart de bedste dæk jeg endnu har prøvet.

Hjulene har jeg købt på Tirerack.com og dækkene hos Bigwheels.dk

Billede
Billede
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Piphest » søn 7. jun 2009 08:49

KjaLLe skrev:På gaden køre jeg med disse:

Monteret med nogle 215/40-16 Conti CSC2 dæk.

På banen køre jeg med disse:

Monteret med nogle 195/50-15 Toyo Proxes R888 gadeslicks.

- Er super tilfreds med disse to løsninger, begge sæt fælge er i den lettere ende, og så ser de bare skide godt ud på bilen..

Hvad er det for fælge du har på i billedet i dit avatar?
10AE - 2.0L FMII GT3071R, 750cc dyser, FM dual fuel rail, VEMS og Yokohama s.drive - 365 hk. 410 Nm.
Brugeravatar
Piphest

Geografisk sted: Vejle

Indlægaf KjaLLe » søn 7. jun 2009 12:37

Piphest skrev:Hvad er det for fælge du har på i billedet i dit avatar?

Det er nogle 17'' RVS RV3 som jeg kørte med i en periode - de var pisse flotte på bilen, dog var de alt for tunge, så dem havde jeg ikke på i mere end et par måneder.

Har også kørt med 16'' BBS, de var perfekte til den, men da jeg skulle have dem prof. renoveret (omlakeret & poleret) fandt han desværre ud af at fælgene var en smule ovale, så dem bruger jeg heller ikke mere.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Foregående

Tilbage til Diskussion