Ny el-rude, det er dælme dejligt... kører super hurtigt!

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Ny el-rude, det er dælme dejligt... kører super hurtigt!

Indlægaf MrT » ons 19. aug 2009 07:06

Jeg har længe været irriteret over mine el-ruder kører så sløvt som de gør, de er jo gamle. Men passagersidens var helt elendig, kom den længere end halvvejs ned skulle den have en hjælpende hånd med at komme op igen, ellers \"takker den over\".

Andreas skiftede så rudehejs i passagersiden, og det er helt vildt den forskel der er på ny og gammel elrude. Jeg fortryder jeg ikke fik monteret ny elrude i førersiden også, selvom den egentlig ikke fejler andet end at være sløv - det hjalp da en lille smule at Andreas skilte det ad og smurte indvendig, men ikke super meget.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Ozan Yücelbas » ons 19. aug 2009 08:42

Puha... Min går godt nok også lidt sløv i venstre side, men vil da først prøve den guide side admin har lavet, måske kan det hjælpe, med at rense tingene..

Ellers må jeg jo få skiftet min egen ligesom, din 5`er :D
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf MrT » ons 19. aug 2009 09:00

Jeg prøvede også den guide herinde fra, sidste sommer, men det hjalp desværre ikke ret meget i mit tilfælde - jeg gjorde det måske forkert :)

Men det lyder til der er flere som har fået lidt mere fart på el-ruderne efter at følge guiden, så jeg er ikke i tvivl om det nok skal virke i visse tilfælde.

Jeg ved faktisk ikke hvor omfattende det er at skifte rudehejset, ved au2fast kostede selve rudehejst 720 kr. plus moms og det synes jeg virker som en fair pris. Han arbejde så på bilen i 6 timer men det var inkl. skift af en koblinge cylinder der var utæt, skift af bremserør og dørhængsel. Så kan han nå alt det på 6 timer, kan man vel også selv skifte rudehejs i løbet af en eftermiddag :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf KjaLLe » ons 19. aug 2009 12:57

Mine er heller ikke super hurtige, men de køre faktisk okay ;)

Så jeg venter lige lidt med udskiftning.. Og rudehejset i sådan en er vist ikke så bøvlet at skifte.
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Diskussion