af hasse » fre 24. aug 2007 23:07
Nej. Jeg har ikke erfaring med at installere GPS i vognen, men har gjort mig en del tanker om dette og lgn..
Som udgangspunkt finder jeg det åndsvagt, at skulle betale en bondegård ikke alene for anlæg men også for abonnement til central osv.
Særlig i disse tider, hvor alt jo - næsten - kan lade sig gøre via mobil.
I ledige øjeblikke spekulerer jeg på:
En del mobiltelefoner har en alarmknap. NÃ¥r den aktiveres ringes der op til et forudbestemt nummer.
Dette må på en eller anden måde kunne kombineres med et eller andet i vognen. Bliver det rørt eller på anden måde aktiveret, ringer mobilen (som er gemt i vognen) automatisk op. ALARM. Så kan man måske nå ned til dytten.
En anden er direkte relateret til GPS.
I forbindelse med undersøgelse af fugles trækruter placeres en lille sender på fuglen. En lignende sender kan placeres i bilen (kombineret med en eller anden form for aktiveringsordning).
Og så kan med få koordinaterne fra senderen og kombinere dem med et af de \"omregningskort\"- koordinaterne laves om til en mere forståelig stedangivelse - , der er til fri afbenyttelse på nettet.
Og selvfølgelig kan det kombineres med et videokamera.
Så vidt jeg husker befinder en sådan \"fuglesender\" sig i 2-3.000 kr.klassen.
(Der findes ganske givet opskrifter på nettet om, hvordan \"man\" selv kan bygge såd'en en dims).
Hasse
1990, Crystal White.