Hardtop - Mere eller mindre plads?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Hojannes » tirs 15. nov 2005 17:47

Nu er kabinen, jo ikke stor, så det at holde varmen er jo intet problem.

Men jeg vælger dog også hardtoppen, primært pga. det ser flot ud :)
Hojannes

Re: okay

Indlægaf Claus » tirs 15. nov 2005 18:32

Nu ved jeg hvad min næste vinterbil skal være!! en Jubii må være den perfekte vinterbil :-D ..man har stort set de samme køreegenskaber som i en NA, plus lidt mere komfort! ..jeg må lige spare sammen

Ja, martin, så må du hellere begynde og spare op nu...kan kun give dig ret, tror nu heller ikke det er så vildt smart med de 90´er klaplygter på en NA model, når bilen er iset til eller fyldt med sne....det må knirke lidt og give en grim lyd, når man tænder lyset og hører hvordan klaplygten forsøger og tvinge sig igennem en overiset bil.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Re: okay

Indlægaf Martin » tirs 15. nov 2005 18:40

Ja, martin, så må du hellere begynde og spare op nu...kan kun give dig ret, tror nu heller ikke det er så vildt smart med de 90´er klaplygter på en NA model, når bilen er iset til eller fyldt med sne....det må knirke lidt og give en grim lyd, når man tænder lyset og hører hvordan klaplygten forsøger og tvinge sig igennem en overiset bil.

Ja det skal jeg ikke kunne sige... har aldrig prøvet det.. har normal bare købt en \"vinter-bil\".. men kunne være lækkert med en vinter-mx'er OG en sommer Mx'er!

Men det kan da være at den del af NA-folket der kører om vinteren kan berette om \"knirkende\" klaplygter???
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf Søren » ons 16. nov 2005 05:57

INGEN knirkelyde overhovedet fra lygter eller andre steder i løbet af vinteren...
Kørte selv NA med hardtop sidste vinter, som fungerede upåklageligt. Dejligt stort udsyn bagtil og noget nemmere at håndtere is på ruden, sammenlignet med plasticbagruden i kalechen. Dog trængte kalechen til en opfriskning da jeg pakkede den ud i foråret synes jeg. Den så noget trist ud, efter at have ligget foldet sammen i lang tid i alle temperaturer og fugtigheder.
Én ulempe ved hardtop er dog, at man ikke så tit kører topløs på de flotte vinterdage med sol..

For lige at forsøge at svare på det oprindelige spørgsmål, synes jeg at der var mere plads med Hardtop monteret. Ikke meget naturligvis, men specielt følelsen heraf, grundet den store afrundede bagrude.
Søren
Ex. MX-5 1,8 '94
Søren

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf the chicken » ons 16. nov 2005 10:00

Lyder godt at jeg ikke skal frygte kong vinter, har helt nye vinterdæk på de originale alu - så det burde fungere...

Gav hende den store tur med rustbeskyttelse for en måned siden, et svineri, men blev ganske fint...

Så skulle jeg også gerne få en duetto med glasbagrude snart, det må være en fordel... :)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Swootech » tors 17. nov 2005 20:57

SÃ¥, nu er MX5'eren handlet :P

Et spørgsmål til omkring toppe - Jeg så på MX5Parts at der var plejemidler til Vinyl og Mohair kalecher. Måske et dumt spørgsmål, men hvordan finder jeg ud af hvilken type der er på min vogn og dermed hvad jeg skal bruge for at vedligeholde den?

BTW - Fedt med sådan et forum hvor newbs som mig kan stille dumme spørgsmål :)
Swootech

Indlægaf Hojannes » tors 17. nov 2005 21:36

Billeder tak!

ang. toppen, så siger det næsten sig selv, er det en \"plastik\" eller \"stof\"?
Hojannes

tillykke

Indlægaf Claus » tors 17. nov 2005 21:42

Jamen et stort tillykke med investeringen...hvad endte det så med årgang og lign. lad os høre.
Så skal du blot melde dig ind i klubben, så du kan komme med på et par af de køreture de arrangerer i nærområdet...2km lang bil slange af MX5´ere der stopper alt trafik...hehe.
Mohair kluden, det er den klud der er i stof den anden i vinyl og ikke rigtig til og tage fejl af at det er vinyl.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Swootech » tors 17. nov 2005 22:23

Ok, jamen det er stof - så det må være \"Renovo Ultra Proofer for Mohair Hoods\" der kan bruges på den.

Det er en rød 1.8'er fra 2004. De 6 gear og den 7000 RPM limit er jeg ret vild med. Jeg savner dog lidt mere lyd fra motoren under hård acceleration - selv en test uden filter-elementet gjorde ikke den store forskel. Måske det er selve boxen der dæmper lyden, så et induktions-kit er jo værd at overveje (gad vide hvad fabriksgarantien siger til den slags?).

Jeg regner bestemt med at melde mig ind i MX5 klubben.
Swootech

Indlægaf Webmaster » tors 17. nov 2005 22:49

Velkommen til.... :D

Swootech skrev:Måske det er selve boxen der dæmper lyden, så et induktions-kit er jo værd at overveje (gad vide hvad fabriksgarantien siger til den slags?)....
Et konisk filter giver lidt mere lyd. Eksempelvis velkendte K&N
Billede
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/345
Der burde ikke være problem med garantien.
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Swootech » tors 17. nov 2005 23:27

Takker :)

Ja noget i den stil. Jeg har tidligere brugt Pipercross filtre som jeg har været godt tilfreds med, så måske jeg skulle prøve det her:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/344

Ser ihvertfald ud til at MX5Parts er et fedt sted at handle. Og kan man stole på bare halvdelen af de reviews, så er leveringen ihvertfald i orden.
Swootech

Foregående

Tilbage til Diskussion