VIDEO: Derfor er roll-bar en god idé

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

VIDEO: Derfor er roll-bar en god idé

Indlægaf Kazama » fre 12. feb 2010 11:50

Amerikansk Miata ruller rundt på en track day - bemærk hvordan forrude rammen næsten deformerer totalt i førersiden.

http://www.streetfire.net/video/Off-and-Over_733372.htm
Kazama

Indlægaf Danny » fre 12. feb 2010 12:23

Føj for pokker. Jeg vil rigtig gerne have en styrtbøjle, både for udseenets og stivhedens skyld. Men fordi jeg er 193 tror jeg ikke, at den redder mig alligevel. Den skal helt op og kysse kalechen før jeg går ram forbi og det ser det ikke ud til at der er mange styrbøjler, der er så høje.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf KimT » fre 12. feb 2010 15:13

Hvis man installerer en roll-bar skal man overveje at køre med hjelm også! (med mindre sædeindstilling mm. umuliggør at hovedet kan ramme roll-bar).

Men hvad er værst: Flække kraniet ved at banke hovedet i roll.bar eller mast under bil.
Måske roll-baren giver størst chance for overlevelse?
KimT
NB'99 1.8
Brugeravatar
KimT

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Danny » lør 13. feb 2010 16:30

Hvis man virkelig anskaffer sig en rollbar for sikkerhedens skyld, skal man også sætte padding rundt om. Der er mange historier, om folk der bliver slået ud, når andre bilister ikke lige kan overholde bremseafstanden og kører op bagi, så man selv slår baghovedet i styrtbøjlen. Og det er vist mere sandsynligt at blive rear-ended end at vælte rundt på taget. Til daglig i hvert fald :P
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf KjaLLe » tirs 16. feb 2010 08:21

For dælen han bliver rykket rundt - men uden den roll-bar havde det vist gået frygteligt galt.

Har også selv overvejet sådan en 'hardcore' roll-bar, og gør det stadig. Og næsten mere når man ser sådan en video :o
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Diskussion