Hej
Uha de er dejlige. De opfylder helt klart ønsket om mere grip. De er måske en smule bløde i karkassen, så de kræver en del tryk, hvis ikke man skal føle at de nærmest skrælles af fælgene i svingene, men når det er sagt, så tager MX5'eren jo også sving væsentligt hurtigere end gennemsnitsbilen i dk. Jeg har da oplevet flere gange at komme igennem sving med 7-80km/t hvor anbefalingen var 40
Komforten er også god, men så skal man undlade at pumpe dem for hårdt. Vi kører med 2,7 bar i begge biler og med sænket undervogn, så kan man nogle gange endda mærke striberne på vejen når man krydser dem. Sænker man trykket til mellem 2 og 2,2, så er de ganske fornuftige med hensyn til komfort.
Jeg fik jo også de omtalte Hankook V12 evo dæk. De blev monteret på vores Mazda 6 2,3 sport (225/45-17). Umiddelbart et rigtig, rigtig godt dæk og jeg savner bestemt ikke noget i dem i forhold til CSC3. Eneste ulempe er, at de bliver lige en tand hårdere efter en kold nat, så de er ikke helt runde de første 5km. Men i 195/45-16 koster CSC3 mindre, så der er slet ingen tvivl om valget til vores MX5'ere.
Som kuriositet kan jeg lige sige, at jeg kørte i hælene på Marianne hjem fra Jelling til Vejle ad de helt små veje. Hende i MX5 og jeg i 6'eren. Hun mente ikke at hun kørte vildt, men ikke desto mindre fik 6'eren aktiveret sin ESP i svingene mens jeg prøvede at følge med