Kølerslanger.

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Kølerslanger.

Indlægaf Kuksi » tirs 15. jun 2010 00:05

Hvor mange af jer har oplevet en sprungen kølerslange på jeres MX-5'er?
Når jeg spørger, er det fordi mine ser ok ud, men jeg har ingen ide om hvor gamle de er. Det var fristende at skifte dem til silicone slangerne de har ved mx5parts. Omvendt er det jo et sted at spare, hvis bare man vidste om det var nødvendigt.
Jeg har på en anden bil, en gang oplevet en sprungen kølerslange. Og ja, det var på et tidspunkt hvor der blev kørt om kap. :lol:
Men min er jo dagligt over 7000omdr, så man kan jo også sige at de bliver testet jævnligt.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf motorbøllen » tirs 15. jun 2010 00:12

Jeg smed returslangen til varmeapparatet i foråret da jeg var ude at køre med en konfirmand.

Det var efter at der havde varet spildt lidt olie på dem så man kunne se at de begyndte at bule ud p.g.a at de blev møre, men jeg var ikke hurtig nok.

Jeg overvejer selv at skifte alle slangerne inden vinteren, også til siliconeslangerne og SAMCO's er på ønskelisten.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Indlægaf And » tirs 15. jun 2010 11:08

Jeg har vendt sagen med Andreas, det normale er kun den slange som Motorbøllen beskriver. Oliespild på bagsiden af motoren opløser slangen, ny slange og stop af lækage!

Umiddelbart overvejede jeg også at skifte alle slanger, men har ærligt talt droppet det. De eneste slanger der føles lidt \"bløde\" nu er de små der går til og fra indsugningsmanifolden.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Kuksi » tirs 15. jun 2010 22:36

OK. Da min varmeslange ikke er svinet til med olie, og ellers ser pæn ud (det man nu kan se). Vælger jeg at de alle sammen godt kan vente med udskiftning til en anden gang. Så krydser jeg bare fingre for ikke at holde med en sprungen slange, et eller andet sted.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf motorbøllen » lør 3. jul 2010 20:32

Det er farligt at tage på tur med MX-5 club. :evil:

På vej hjem revnede tilløbsslangen til varmeapparatet, så bilen er i pit igen.
Iøvrigt den nye som jeg købte af Andreas, så jeg må lige høre ham Mandag om der skulle være flere på lager, evt siliconeslanger.
Men heldigvis ingen motorskade eller større aflæsninger af kølevand.
Den var revnet på oversiden lige bag kølerørets slutning så det var nemt at få øje på.
NA Miata 93´ Mariner Blue

Vil du ha´ forhjulstræk. Så bak.
Brugeravatar
motorbøllen

Geografisk sted: Udkantsdanmark

Tilbage til Diskussion