Billigt værksted til MX-5 service?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Billigt værksted til MX-5 service?

Indlægaf KongKurs » ons 12. jan 2011 08:33

Hej folkens!

Da jeg af hensyn til en senere salgssituation meget gerne vil bibeholde min fulde servicebog på MX'eren, men aldrig har kørt i nyere biler der skulle serviceres, ville jeg lige høre om dette er måden at gribe det an på.. Jeg vil meget nødig ende op med en kæmpe regning hvis det kan undgås. Bilen kører jo fortræffeligt og er nysynet..

Bilen havde kørt 120.000km da jeg købte den og havde lige fået sidste eftersyn der. Nu har den snart kørt 145.000km, og jeg ville derfor få ordnet 150.000 km til foråret.

Jeg tænkte derfor på at kontakte en stribe autoværksteder og indhente overslagspriser på hvad et service skal koste, og samtidig bede dem om at ting de støder på udover det de har i deres \"liste\" ikke må udføres før jeg er blevet kontaktet.. Er det ikke sådan man gør?

Til sidst: Er der nogen der kan anbefale nogle gode værksteder i hovedstadsområdet? Jeg ved godt, at alle siger AutoFast i Vissenbjerg lige om lidt, meeeeen det er altså lige langt nok væk, hvis det kan gøres lokalt.. :wink:
MVH
Anders Pedersen
ex- MX-5 1,8 Jubilæumsmodel-kører
Nu med spritny Mazda 2 Premium og en datter på vej :)
Brugeravatar
KongKurs

Re: Billigt værksted til MX-5 service?

Indlægaf BB » ons 12. jan 2011 10:31

KongKurs skrev:Til sidst: Er der nogen der kan anbefale nogle gode værksteder i hovedstadsområdet? Jeg ved godt, at alle siger AutoFast i Vissenbjerg lige om lidt, meeeeen det er altså lige langt nok væk, hvis det kan gøres lokalt.. :wink:

Normalt tager jeg selv turen fra Kbh til Vissenbjerg når der skal gøres noget, det som turen koster tror jeg er sparet i værkstedsprisen og det er hyggeligt at gå rundt og kigge hos Andreas (alm. service klares mens man venter).

Men jeg har haft brug for et akut værksted og der har jeg gode erfaringer med Ebbe Elmer i Lyngby, det virker på mig som ordentligt arbejde og jeg føler mig ikke snydt på nogen måde. De har også en afdeling på Jagtvej som sikkert er ok, men der har jeg kun været for at købe måtter og et batteri.
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Tilbage til Diskussion