Lakering af Hard Top

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Lakering af Hard Top

Indlægaf Maria » tors 20. jul 2006 09:43

Hej, jeg regner med at anskaffe mig en hard top til min sorte NA til vinter. Er der nogle der ved noget om hvormeget en lakering af sådan en koster. Jeg skal finde ud af om det er en god ide evt. at købe en i en anden farve eller om det bare er ekstra omkostning :roll: ?

Mvh Maria
Maria

Indlægaf Danny » tors 20. jul 2006 13:33

Har du prøvet at køre kun med kaleche om vinteren? Det er overraskende varmt.

Men hvis den skal lakeres mener jeg det er omkring de 3000-4000 du må slippe. Hvis det gøres \"orange\" omkring det halve, men det kunne du vel ikke finde på :roll:
Skulle jeg have en hardtop ville jeg have den indfarvet uanset hvilken farve den havde i forvejen. Du kan ikke være sikker på at fordi den er sort så passer den præcis til din bil. Men nogle kan godt lide at det ser ud som med kalechen, altså at hardtoppen er sort og bilen er rød eksempelvis. Og det er nu heller ikke grimt.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Yes

Indlægaf Claus » søn 23. jul 2006 10:13

Kørte en vinter for et par år sigen og ja, det er faktisk overraskende varmt, men tror det skyldes at kalechen virker som et drivhus og suger de enkelte solstråler til sig..
Selv overskyet og med minus 10 grader, oplevede jeg absolut ingen problemer og slet ikke med varmen..

Den sorte hardtop du kan købe, der er klar til lakering, vil da passe fint til din sorte NA model...så personligt vil jeg spare de 4000kr på en lakering...ja, vil også spare de penge til en hardtop og så ofre dem på et benzinfyr med fjernbetjening til bilen - så motor og kabine er driftvarm, når du sætter dig ud i bilen en kold vinterdag.
Husk inderskærme og undervognsbehandling, hvis det er en helårsbil.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Maria » tirs 25. jul 2006 07:29

Tak for info :D Ja, jeg kørte sidste vinter \"bare\" med kalechen. Og jeg har en garage til bilen, det er faktisk udelukkende for syns skyld at jeg anskaffer mig en. Det er ikke fordi jeg fryser eller noget, den får bare et helt andet look, som jeg synes er meget fedt.
Maria

Indlægaf the chicken » tirs 25. jul 2006 15:11

Ifølge Andreas (au2fast) skal kaleschen helst afmonteres, da den bliver ødelagt af at være foldet sammen hele vinteren, så jeg droppede ideen igen :)

Men ja, det ser godt ud 8)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Tilbage til Diskussion