Sideblink ved syn?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Sideblink ved syn?

Indlægaf Raebild » fre 25. jun 2004 08:54

Hej

Så skal 5'eren til syn. Det er en NA LE '91 importeret fra USA i 2002, derfor synet i maj 2002 i DK. Men den har ingen sideblink, altså dem der sidder mellem forhjulet og døren! Er der nogen der ved om man SKAL montere disse, og det evt bare er synsmanden fra 2002 der har overset det?? Personligt troede jeg at de SKULLE monteres når den skulle synes i DK, da min importerede Golf II skulle have disse monteret inden den kunne synes i DK.

Og kan man evt bruge de sidemarkeringslygter i kofangerne for og bag som blinklys? Pt er de bare tændt når der er lys på bilen.

Og forresten, hvad har i af erfaringer med bremseklodser og skiver? Samt forlygter - kan man købe billige i DK eller skal man skifte til dem med udskiftelig pære fra MX5parts?

HÃ¥ber der er nogen af jer der ved lidt om dette ;-)
Ræbild
Raebild

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf microracerdk » fre 25. jun 2004 19:14

hej rebild.

Du skal i følge detailforskrifter for motorkøretøjer (den bog som synsmanden/politiet m.m. skal følge) have 6 blink på bilen, 2 for, 2 på siden, og 2 bag. derfor skal bilen altså udstyres med blinkne på skærmen, og det er altså synsmanden fra 2002 der har dummet sig.

Du må ligeledes heller ikke bruge sidemakeringslygterne til blinklys, da de skal have en flade der går ud fra skærmens overflade, og kan ses i en bestemt vinken set bagfra (mener det er 15grader), du kan også få problemer med at få den synet med sidemakerings lygter der kan lyse, der er, eller har været en lov om dem, hvorved at biler som mx5 blev produkceret med reflekser istedet, som du nok har set på \"næsten\" alle andre mx5'ere i dk. mange andre bilmærker fik ganske simpelt klippet ledningerne til sidemakerings lygterne førhen af bil-impotøren for at holde loven.
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk

Geografisk sted: nord.sj

Indlægaf Raebild » man 28. jun 2004 10:24

Hej igen,

Jeg takker for hjælpen! Jeg må vist hellere igang med at modificere... :(
Ræbild
Raebild

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf microracerdk » man 28. jun 2004 18:11

Nåå, ja men du kunne da prøve at køre til syn og se om den går... man kunne jo være heldig :roll:
ejer af en af de 5 oprindelige danske BRG limited edition mx-5'er.
microracerdk

Geografisk sted: nord.sj

Tilbage til Diskussion