Hilsner

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hilsner

Indlægaf Johansen » søn 15. apr 2007 14:28

Hej,

Jeg rullede en tur til Helsingør ad strandvejen i dag og kunne ikke lade være med at undre mig over at næsten ingen 5ere hilste. Jeg mødte 1 NC, 3 NB og 2 NA. Den eneste der hilste var en rød NA tæt på Helsingør. Det skulle vel ikke være dig Hasse?

Det er jo ikke ligefrem imponerende. Jeg synes ellers alle plejer at hilse...
NB 1,8 Sport 2001 Sunlight Silver Metallic
Brugeravatar
Johansen

Geografisk sted: København

Indlægaf Softtop » søn 15. apr 2007 14:42

Med fare for at gøre mig uvenner med andre med bopæl i det geografiske
område du har bevæget dig i, så vil jeg påstå at det ikke er lige netop
dér man finder de mest entusiatiske MX5 ejere. En lidt slidt kategorisering af det bedre borgerskab på de kanter, er nok at de ikke har anskaffet deres MX5'er til landevejsræs, men snarere til cafe ditto. Konebil er også en term der opereres med, og Golf 1 cabriolet var og er også populær på de kanter.. :wink:

Hasse ville ganske sikkert hilse med lygterne i hans hvide NA! :D
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf Johansen » søn 15. apr 2007 14:55

Jeg tror du har ret så langt at de mennesker der bor i området nok ikke er MX-5 entusiaster. Men mange af dem der tager den tur bor vel ikke i lige i området. Jeg gør jo f.eks. ikke. Men ærgeligt under alle omstændigheder. Nååå - ja. Hasses er jo hvid...
NB 1,8 Sport 2001 Sunlight Silver Metallic
Brugeravatar
Johansen

Geografisk sted: København

Indlægaf hasse » søn 15. apr 2007 17:17

Ja Jeg er nemli' hvid om ikke som sne så ihvertfald som crystal.

Og alt efter hvor hidsigt andre mx5'ere hilser, hilser jeg enten med klaplygterne eller blinker med tågelygterne (de \"ulovlige\" kørelys i hullet), som jeg har tilsluttet blinkerkontakten på ratstammen.

Går det helt vildt til (eller er det en UALMINDELIG sød/køn pige i den anden), hilser jeg både med klap- og \"tågelygter\".
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Danny » søn 15. apr 2007 22:10

Jeg synes ellers mere problemet ligger i at finde en anden 5'er på vejene i det hele taget. Det er sjældent jeg ser andre eftrehånden, jeg synes i hver fald jeg så dem oftere førhen.

Men når jeg så endelig ser dem, ja så bliver der hilset. Sidste år var en modkørende 5'er-ejer næsten faldet ud af bilen i hans iver for både at vinke med hænder og klaplygter :D
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Diskussion