NA vs NC (vs 207 cc)

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Claus » ons 9. maj 2007 19:00

Repost :
Hvad skal man vælge en ny MX-5 eller en 1998 brugt Porsche Boxster.

Her falder de MX-5, men okay undervognen har også 20% mindre vægt at håndtere, når vejen drejer.

Porsche : Kör den för fort in i en kurva och den svarar med en trygg understyrning. Kör den alldeles för fort in i en kurva, provocera den, och risken är uppenbar att du blir omkörd av dig själv.

MX-5 Det är med det femte du dirigerar. Bort med antisladdsystemet bara, in i en kurva, knyck till med ratten och du åker på drift. En underbar känsla som jag har svårt att tro någon massproducerad bil av i dag kan förmedla. Visst, jag älskar många andra bilar som är busroliga att köra, men det är ingen som är så enkel att ha kul med som Mazda Miata. Så jag knickar snabbt i ettans växel i Miatan, släpper upp kopplingen och spinner iväg medan ni står där med era guldfiskmunnar.
Jag avskyr sushi, gillar bratwurst. Fast den här gången blir det japanskt.

Styrningen är perfekt, riktningstabiliteten likaså. Du bara pekar med ratten i den riktning du vill och så åker du och balanserar färden med gaspedalen.

http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xml
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tors 10. maj 2007 14:21

Jeg tror sg'u, at jeg gi'r mig:
Sidder og kigger ud på en regnvåd vej.

Lige foran min, holder en Porsche TURBO.
På svenske plader...naturligvis. (Der findes billige loftsværelser på den anden side Sundet i Helsingborg, skulle jeg hilse og sige).
\"konen\" ville ikke bytte med min.

Den - altså vognen - har 295/30 på baghjulenes 18 tommer fælge og 225/40 på forhjulenes ditto.

PS.: Hun havde IKKE mærkevaretøj på.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf BB » søn 13. maj 2007 18:20

hasse skrev:J
Den - altså vognen - har 295/30 på baghjulenes 18 tommer fælge og 225/40 på forhjulenes ditto.

Så må det være en gamel model for den nuværende kommer mig bekendt med 19" som standard, samme model kan forøvrigt proppes med så meget ekstraudstyr at udstyret alene koster mere end en MX-5! Ikke at det betyder så meget hvis man er køber til den slags bil for basisprisen er 2.9 mill på danske plader.

Mht. Boxster så holder jeg mig til Top Gear, de foretrækker en Honda S2000 og jeg har det på samme måde. Skal det være Porsche så skal det være 911 eller ingenting :)
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Foregående

Tilbage til Diskussion