Lygter- udsyn- synsfelt

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Lygter- udsyn- synsfelt

Indlægaf hasse » lør 19. maj 2007 13:39

Vil tage den som selvstændig tråd:
Der er da sikkert mange af de nye former for lygter, der giver bedre lys end f.eks. NA'erens.

Men mon ikke - hvis man overvejer at få ny \"belysning\" - skulle overveje evt. istedet at få en ny forrude?
(Måske begge dele. Det ene udelukker ikke det andet. Måske pengepungen gør det).

Min forrude er i hvertfald godt hakket efterhånden.
Det er særlig noget, jeg læggers mærke til, når solen er lavt på himlen om vinteren, eller når jeg rider ind i solnedgangen.

Mens jeg skriver dette, får jeg pludselig en meddelse fra den venstre hjernehalvdel: Jeg synes iøvrigt ikke, at det er så slemt efter, jeg har behandlet ruden med nano. Måske \"nanoskidtet\" og/eller fyldstoffet sætter sig nede i hakkene.

Ellers er det/var det rigtig slemt.

Og det er noget, synsmyndighederne overhovedet ikke beskæftiger sig med. Utroligt!
Men er der monteret en stålarmeret bremseslange i stedet for gummislangen, skal de nok være der.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

kalecher

Indlægaf perh » tirs 22. maj 2007 10:37

Hej !

Jeg er ny MX5 ejer.

Har hentet en Mx5 i Tyskland - den er fra 1992 og har 1,6 motor.

Kalechen er af stof og \"var\" meget pæn - men en dag da taget skulle ned - ville det bare ikke rigtig og jeg trykkede lidt for hård og der kom en lille revne.
Dels i syning ved rude og så 5 cm ud fra dette.

Jeg kørte ned til autosaddelmager og han sagde, at det var en ny.
Pris omkring 13.000,- kr for en ny tilsvarende påsat.

Jeg kan se at man kan købe en stof med vindue og el til 4.500,- kr.

Hvad kan man få sat en sådan en på for ?

Jeg er mest til stof men der er også fordele ved vinnyl ? - fugleklatter ?

Med venlig hilsen

Per Høst
perh

Indlægaf the chicken » tirs 22. maj 2007 11:43

Hvor fingernem er du? det tager 8-12 timer at smide sådan en på selv :)

(det tog mig 10)

Men ellers er det svært for os at gætte på priser, så ring og spørg en sadelmager...
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf hasse » tirs 22. maj 2007 16:05

Det er da rart at se, at endnu een har opdaget, hvorfor vi lever/er sat her på jorden.

Hvis ham autosadelmageren sagde, at det var kalechen på vognen, der var ny, synes jeg faktisk, at du skulle kontakte sælgeren.
Om det gi'r noget, ved man jo ikke.

Vinyl/stof?
Aner det ikke. Jeg har haft vinyl på min siden jeg fik den/købte den for 5 år siden, og har meget kraftigt på fornemmelsen, at det er den originale kaleche fra vognens fødsel dvs. 1990.
Og jeg har \"mishandlet\" kalechen forstået på den måde, at den har været oppe og nede et utal af gange, da jeg næsten altid (vinter/sommer) kører i åben. (Kan man andet???..i en mx5'er!!!!!!).
Den har noget slitage omkring sømmene ved dørvinduerne, men ellers ikke. (repareret med sort siliconemasse).

Der er et par Porcher og BMW'er i nabolaget, og de har stofkaleche. Det er da pænt, men jeg for mit vedkommende er næsten sikker på, at jeg \"tager\" vinyl, når det bliver aktuelt.
Og jeg tror faktisk også, at vinyl er lettere at vedligeholde. Men heller ikke det ved jeg.

Mht selv at gøre det, så kan du se Chickens svar. Sikkert ikke ved siden af.
Jeg har kun udskiftet plastikbagruden (med ny plastikbagrude, bl.a. fordi jeg havde på fornemmelsen, at glas ville komme i karambolage med \"deuche\" roll bar.
Og jeg tror, at jeg har ret: Selv den ny plastikrude med indfatning har lidt problemer med roll-baren).

Du skriver ikke, hvor du bor, men er du nogenlunde i nærheden af Andreas - au2fast.dk - tror jeg nok, at jeg ville lade ham ordne den, hvis jeg var dig. Kalechen skal sg'u passes ordentlig til.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Helge » tirs 22. maj 2007 17:09

Hvis man kommer med en kaleche under armen og vil ha' en fagmand til at montere den, mon så ikke han tager sig betalt når han ikke kan tjene på selve kalechen.

Jeg fik ny vinyltop på i efteråret hos Andreas, prisen var godt 13.000 kr. Han tager samme pris for toppen i stof. Men gi' ham et ring, måske har han et godt tilbud. Han tager skadede biler hjem fra Tyskland, det ku' jo være at der var en fin kaleche her til en rimelig pris. :wink:

http://www.au2fast.dk/ Tlf. 4031 7408
RC-07-1.8 Sunlight Silver
Brugeravatar
Helge

Geografisk sted: Odsherred

Indlægaf Claus » tirs 22. maj 2007 17:12

Suk, ja de NA ejere og deres småproblemer :D
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » tirs 22. maj 2007 17:20

Det er jo ikke alle, der som Claus kører med hardtop hele året!!!!!!!!!!! :P

Tilføjelse...for en sikkerheds skyld:
Ved godt, at du ik' gør'et.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf hasse » tirs 22. maj 2007 17:26

TIL Perh:
Vedr. ny kaleche.
Jeg var ikke klar over, at det var prisen...kr. 13.000.

Jeg tror faktisk, hvis jeg var dig, jeg ville reparere revnen og køre med den resten af året.
Når \"vi\" så kommer til vinteren, kan du vurdere det påny.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Indlægaf Claus » tirs 22. maj 2007 18:45

http://www.mx5parts.co.uk/index.php/cPa ... d660636052

Små 5000kr for en original vinyl top og så ring til andreas www.au2fast.dk for at høre hvor meget han skal have for at montere den, hvis du ikke selv gider. Det kan også være at han har en liggende til en god pris incl. montering.

Og husk at vedligeholde din klud, er den tør og stiv, ja så vil der ske skader..kluden skal overflade behandles så den er smidig og blød hele tiden.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Diskussion