Tyverisikring af min kære MX5? (NA)

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Tyverisikring af min kære MX5? (NA)

Indlægaf Tobster » ons 8. aug 2007 16:41

Jeg vil gerne sikre min kære NA, og skal jo derfor have den tyverisikret.

Der sidder godt nok et lille rødt lys øverst på ratstammen, men lyset blinker ikke eller noget. Hvad er denne til? Jeg går ikke ud fra at der er startspærre i så gammel en bil, og jeg tvivler på at der er alarm i.
Jeg kan se at der går en ledning ud fra pæren og ned \"bagved\", men aner ikke hvor den ender?

Men så er der mulighed for en ratlås, men det er jo hurtigt at klippe de 20 cm af rattet som låsen dækker, og så køre...

En alarm er vel en forholdsvis dyr affære, men det bedste?

Kan der eftermonteres en startspærre til rimelige penge?
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf hasse » ons 8. aug 2007 17:54

Tobster:
Jeg har tidligere set, at du har tegnet forsikring i Codan (det har jeg selv).

Jeg er 99,999 % sikker på, at de FORLANGER tyverisikring!!!!!

På pas på. Håber naturligvis ikke, at det bliver aktuelt.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Tobster » ons 8. aug 2007 17:59

De har intet nævnt, og der stod så vidt jeg husker ikke noget i tilbudet
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf hasse » ons 8. aug 2007 18:36

Jeg forstod det således, at du HAVDE tegnet forsikringen.

Og så er det jo policens bestemmelser, der er afgørende.

Der står sikkert et eller andet sted med småt: \"Nærværende police erstatter bestemmelserne i evt. tilbud\".

Men det er da klart:
Står der ikke noget i policen, er det den, der gælder.

Du SKAL have den tyverisikret uanset forsikring.

Jeg har så samtidig gjort det, at jeg har lavet et kort (lamineret ca, 7x10 cm), hvor jeg har billeder at satelit, videokamera osv..

Samtidig står der på engelsk (ved ikke om p.......... taler engelsk), at vognen er sikret med GSM, GPS, G3, video, internet og gas samt 40.000 volt.

Ved ikke, om det evt. hjælper. Men skade gør det ikke.

MEDMINDRE TYVEKNÆGTENE ER LIGESÅ NYSGERRIGE, SOM JEG ER!!!

Det ligger i forruden, når jeg parkerer.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Tobster » ons 8. aug 2007 19:29

Jeg har ikke fået policen endnu, men jeg har accepteret tilbudet...

Hun nævnte ikke noget om at det var et krav, og jeg husker ikke at have læst det nogen steder, men det skal jeg da tjekke...

Men tilbage til spørgsmålet og de konstruktive svar :D
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf Felix » ons 8. aug 2007 21:27

Jeg har sat en VISION tre punkt startspærre + alarm i min NA'er. Med et tillægsmodul kører el ruderne op når man låser bilen med fjernbetjeningen. Ret fikst - Koster ikke det store hvis du selv er lidt fiks på fingrene og kan håndtere elektriske kredsløb. Du skal montere de tre relæer ind i fødekredløbene for benzinpumpe, tænding og startermotor og derudover ind i kredløbene til elvinduerne hvis du vil have den overbygning. Regn med en weekend til arbejdet og gå kun i gang hvis du mener at kunne overskue det. Det SKAL laves ordentligt hvis du vil undgå problemer.

Man kan få mere komplicerede alarmer, men den jeg har, har nu gjort det godt. Kan anbefales. Forhandles over internettet af et dansk firma - kan ikke lige huske navnet - lav en google så skulle det ikke være svært at finde.

God vind
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Tobster » tors 9. aug 2007 07:54

Lyder nice, men jeg selv har ikke lige kompetencerne til at installere den. Men ellers må jeg jo finde nogen der kan.

Jeg har så netop fundet ud af at der er alarm i min bil, men det ændrer ikek ved faktum, at jeg vil have en anden i. Den lyder som en syg høne!

Jeg aner ikke hvordan den monterede alarm fungerer og om den er noget værd. Der skal vel være kabineovervågning i for at det er noget værd?
Jeg havde låst bilen med jeg troede var centrallåsen, men der er altså også alarm i. Så låste jeg op med nøglen og en høne med falsk strubehoste begyndte at hoste i mit motorrum.
Er det den eneste måde alarmen kan aktiveres på? At en tyv prøver at åbne den med en nøgle?
Skal de som sagt ikke være kabine overvågning og startspærre i for at det virker optimalt?

Faldt over denne:
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=001-001-03181610
- Når der står ud for nogle af tingene at de kræver ekstra udstyr, hvilken form for ekstraudstyr er der så tale om? Det ville være nice at kunne styre el-ruderne.
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf Tobster » tors 9. aug 2007 17:01

Har lige været nede og teste og der er ikke startspærre i.

Så nu går jagten ind på en fjernbetjent centrallås med startspærre. Og er der én der også kan styre el-ruderne, så vil det være helt perfekt!

Det skal vel være en løsning med centrallås og startspærre i ét for at det hele fungerer sammen?

Claus nævner denne i et andet indlæg, og det lyder som det jeg ahr brug for:
http://www.uniq-import.dk/produkter/?v=001-002-00000245

Kan jeg delvis bruge min eksisterende central-lås og så bruge de fjernbetjeninger der følger med ovenstående sæt?

Det vile også være rart med en fjernbetjent bagklap. Men hvordan dette monteres aner jeg ikke. Der er ingen wiretræk dertil. Bagklappen åbnes pt. med nøgle. Hvilke muligheder har jeg?
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf Tobster » tirs 11. sep 2007 10:28

Den lyder ellers til at være gejl denne alarm...
Nogen der har erfarringer med den?

Royal Guard D++ model - med fjernstart
http://net-import.dk/product_info.php?c ... ucts_id=60
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Tilbage til Diskussion