MX5 som eneste bil?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Har du en anden bil ved siden af 5'eren, eller klarer den hele året og alle opgaver?

Yep! Jeg har en anden der supplerer 5'eren...
21
60%
Noup! Min 5'er klarer det hele...
14
40%

Afgivne stemmer : 35

Indlægaf JayBee » man 17. mar 2008 20:27

MX-5'eren er vores lille sommerbil og min sportsvogn.. :D

Konen køre i en Octavia II 2,0 TDI Combi, som er en suveræn og økonomisk cruiser til de lange stræk og den perfekte trækker til vores campingvogn. 580 L bagagerum er heller ikke at sige skie' til.. :lol:

Om vinteren må jeg nøjes med en Renault 19 1,4 \"S\" fra 94'
\"S\" = Sport. Ekstra udstyr som sportssæder, indfarvede kofangere, tågelygter, 3 egert sportsrat og sidst men ikke mindst 14\" stålfælge med sportspræget hjulkapsler.. :lol:

Kan ikke beskrive hvor meget jeg glæder mig til April... :twisted: :twisted:

JayBee..
NA 1,8 ´94 Classic Red...
Brugeravatar
JayBee

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf the chicken » tirs 18. mar 2008 08:56

Da mit liv går ud på at leve så meget som overhovedet muligt med et smil på læben, er MX'eren faktisk min \"vinterbil\" - det er den daglige slider som får lov at køre omkring 50.000 om året, men det bliver heldigvis aldrig kedelig hverdag at køre MX5! 8)

Til sommerdagene har jeg en '68 Chevrolet Camaro SS 468.

Jeg er purist, og bryder mig meget sjældent om multi-purpose:

Ting skal være designet til én bestemt ting, og det skal de så bare være gode til - så har man også en undskyldning for at købe flere dimser for at dække sine behov :P

MX'eren er ikke særlig spændede på motorvej, den er ikke hurtig og den er ikke praktisk, den duer ikke i terræn og man kan ikke have flere folk med - men tilgengæld er den skabt til små veje og skarpe sving, hvor man storsmiler hele vejen! Jinba Ittai all the way!

Camaroen er kun skabt til at køre 402 meter så hurtigt som muligt og til at cruise rundt i til tonerne af Elvis eller the beach boys - den er alt for \"spændende\" i sving, den har alt for mange kræfter og prøver at slå en ihjel hver gang man kører i den - men den er fed fordi at den er så macho uden pis, ingen servo, ingen abs, ingen antispind - bare små 8 liter motor!

- og så er der jo min Yamaha DT125R, den kører ad helvede til på asfalt, men til gengæld kan den kravle gennem ½ meter dybt mudder og over væltede træer - og så er den så grim at man bare smiler når man vælter!

Det eneste jeg mangler er en Toyota Hi-lux - den kommer når jeg får plads og penge nok :P
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Danny » tirs 18. mar 2008 15:27

the chicken skrev:Jeg er purist, og bryder mig meget sjældent om multi-purpose:

Ting skal være designet til én bestemt ting, og det skal de så bare være gode til - så har man også en undskyldning for at købe flere dimser for at dække sine behov

Tsk, du er måske også en af de typer der mener man ikke kan bruge en kombineret toilet-/tandbørste :roll:
:D

Jeg forstår udmærket dit synspunkt, mit arbejde giver bare så lidt, at hvis jeg skal have et alternativt køretøj, bliver det ringere end 5'eren. Og det gider jeg ikke bruge halvdelen af året på at køre i.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Foregående

Tilbage til Diskussion