Slukkes lyset med bilen?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf hasse » fre 11. apr 2008 11:22

JEG ved det ikke.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Viggoman » fre 11. apr 2008 11:54

I princippet ja. Men for det første er lygteglassets areal hvor positionslyset sidder vel ikke 40 cm2 og for det andet kan du nok ikke liste mere end en 10W pære igennem hullet i lygtehuset (skal så bores op til 16 mm).

Om det går igennem syn er så en anden sag.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf MrT » fre 11. apr 2008 11:57

Viggoman skrev:I princippet ja. Men for det første er lygteglassets areal hvor positionslyset sidder vel ikke 40 cm2 og for det andet kan du nok ikke liste mere end en 10W pære igennem hullet i lygtehuset (skal så bores op til 16 mm).

Om det går igennem syn er så en anden sag.

Lyder ikke til at være helt optimalt nej :)

Jeg må se om jeg kan finde en der kan hjælpe med at bytte om på blink og positionslygter, og indtil da må klaplygterne bare motioneres lidt oftere :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf altid6 » fre 11. apr 2008 13:00

Hej Klaus

Kig under menuen på startsiden også under guide, der står hvordan du gør. Ellers kan Andreas nok hjælpe, hvis ikke du selv vil lave det.
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf MrT » fre 11. apr 2008 13:47

altid6 skrev:Hej Klaus

Kig under menuen på startsiden også under guide, der står hvordan du gør. Ellers kan Andreas nok hjælpe, hvis ikke du selv vil lave det.

Jep, har godt nok set den :)
Men jeg stod af ved følgende punkter:

"Afmonter lygte og adskild lygteglas fra lygtehus ved brug af varmepistol (forsigtighed tilrådes)."

og

"Påfør ny tætningsmasse"

... har ingen varmepistol og aner ikke hvordan den fungerer, så "forsigtighed tilrådes" afholder mig lidt fra at prøve :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Kuksi » fre 11. apr 2008 21:21

@MrT
Varme pistoler får man smidt i nakken i byggemarkeder, og H.Nyborg.
Men det er jo i bund og grund kun en forvokset føntørrer. De giver godt nok omkring 500°C på det høje trin, og de er rigeligt til at smelte hele lygten. Derfor det med forsigtigheden. Varm kun til den grå fugemasse begynder at blive blød, og bræk forsigtigt lygten fra hinanden.
Måske kan fruens føntørre varme nok (ellers blokerer man lige for ½delen af luftindtaget). Men vær parat til at give hende en ny når den er brændt af :wink:
Så er det kun at fjerne den orange parabols 2 skruer, og rense fugemassen væk og lime det sammen igen med silicone.
Så hvis der lidt gør det selv mand i dig, er det ingen problem. Men ellers så lad være, det er jo også fint at kende sin begrænsning.
Men det værste der kan ske er at du står med en ødelagt lygte, og den er da til at erstatte.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MrT » fre 11. apr 2008 21:51

Tak for forklaringen - det lyder da bestemt til at kan lade sig gøre :D
Det er nok i bund og grund et spørgsmål om at tage sig god tid og følge guiden til punkt og prikke.

Min største bekymring er faktisk, mon den kan synes i Tyskland med denne modifikation? Den skal til syn i Tyskland i november/december 2008 nemlig. Hvis nogen ved om det er lovligt i Tyskland også, må de meget gerne sige til - mit tyske rækker desværre ikke til søgning på tyske MX5 fora :(
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JK » lør 12. apr 2008 10:42

MrT skrev:Tak for forklaringen - det lyder da bestemt til at kan lade sig gøre :D
Det er nok i bund og grund et spørgsmål om at tage sig god tid og følge guiden til punkt og prikke.

Min største bekymring er faktisk, mon den kan synes i Tyskland med denne modifikation? Den skal til syn i Tyskland i november/december 2008 nemlig. Hvis nogen ved om det er lovligt i Tyskland også, må de meget gerne sige til - mit tyske rækker desværre ikke til søgning på tyske MX5 fora :(

Et sæt modifiseret lygter koster omkring 2000 kr. hvorfor ik bare købe sådan et sæt. Så kan du bare skifte dem som du har løst til. Når du så laver kørelys laver du også et relæ til det alm. kørelys. Men du sætter en afbryder på, så når du køre med "den danske model" er de slukket og du bruger de modifiseret lygter!
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Foregående

Tilbage til Diskussion