Er disse de originale el-rude kontakter?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Er disse de originale el-rude kontakter?

Indlægaf MrT » fre 11. apr 2008 14:00

Min el-ruder er ret sløve, så jeg tænkte på at følge denne guide, Afhjælpning af langsomme el-vinduer, men jeg synes ikke mine kontakter ligner disse, fra guiden:

Billede

Her er et billede af mine kontakter:

Billede

Vil bare være sikker på jeg roligt kan følge guiden uden at ødelægge mere end jeg allerede har gjort idag ( :( ) :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JK » fre 11. apr 2008 15:39

Dem har jeg ikke set før!
Men det kan jo være at det er fordi at der er en som har skiftet dem ud med nogle uoriginale (det har jeg selv gjort, da de gamle ikke kunne laves).
Der er to ting du ellers skal være ops på vedr. langsomme elruder.
- gummi listen, skal måske ha´en gang silikone
- kablerne som sidder inden i døren op trækker ruden op eller ned, skal ha´en gang fedt eller udskiftes.
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf MrT » fre 11. apr 2008 15:44

Bilen er oprindeligt fra canada, men derfor kan det jo godt være uoriginale kontakter ja.

Jeg vil prøve at give gummi listen lidt silikone først.

I passagersiden lyder det til at motoren kværner kaffe når ruden er kørt helt ned i - i førersiden stopper den bare ( eller siger ingenting) når ruden er kommet helt ned.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf KjaLLe » fre 11. apr 2008 21:43

Nej dem har jeg godt nok heller ikke set før, men pyt så længe de virker?

Med de lyde du beskriver der, ville jeg nok rive dør-beklædningen af og se hvad der forgår inde i døren!
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Indlægaf MrT » lør 12. apr 2008 22:57

Jeg gad godt vide om de er eftermonteret, mine el-ruder... har jeres døre også sådan en prop her i døren, hvor man kunne tro at håndtaget til manuelle ruder, kunne sidde?

Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JK » søn 13. apr 2008 09:43

MrT skrev:Jeg gad godt vide om de er eftermonteret, mine el-ruder... har jeres døre også sådan en prop her i døren, hvor man kunne tro at håndtaget til manuelle ruder, kunne sidde?

Det ser meget eftermonteret ud!
Jeg har aldrig set en Mazda hvor der er brugt en "dækprop", men hvis den er fra Canada kunne det være noget andet - Jeg tror det er uoriginalt
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Kuksi » søn 13. apr 2008 10:21

Det er klart noget der er eftermonteret.
Men det gør vel heller ikke så meget, når bare det kommer til at virke igen.
Det er rigtigt at når ruden er rullet helt ned, så siger de orginale ikke noget. At din ene rude opfører sig sådan, tyder på at den er ok, og det er den der larmer der takker over i tandhjulne.
Den nemme løsning er jo bare at leve med det, så længe ruden kan kører op og ned. Men lad være med at slide unødigt på det ved fortsat at trykke på knappen, når ruden er helt nede.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf MrT » søn 13. apr 2008 11:35

Jeg er enig Kuksi - selvom jeg godt kan li' at trykke på røde knapper der hedder \"do not push\", så gør det alligevel lidt ondt inde i mig at høre sådan som min passagerrude siger når den er kommet helt i bund :)

Jeg vil dog helt klart tage dørpanelet af og kigge ned til ruden, rejse og give lidt frisk fedt dernede, men vil lige vente til når jeg får fundet nogle andre højttalere der er nemmere at passe ind hvor standard skal sidde. Skal ikke bruge noget vildt, bare noget der spiller lidt bedre end standard højttalerne - og som gerne passer direkte i soklen uden for meget bøvl.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion