Næstbedst i verden - gennem tiderne. Sådan!

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Næstbedst i verden - gennem tiderne. Sådan!

Indlægaf Helle » ons 11. jul 2007 00:11

Discovery er nu en god kanal.

Sad mandag aften og så et program om de 10 bedste sportsvogne verden har set gennem tiderne. Bl.a Lambo. Countach, Aston Martin DB5, Jaguar E (som også står i min egen drømmes top 10 garage), Ferrari Enzo, Corvette Stingray, Nissan Skyline, MacLaren F1 og hvem dukker op på 2. pladsen over de 10 allerbedste verden nogensinde har set?? Ja det er jo nok ikke så svært at gætte i dette forum :D Eftersom det var en amerikansk produceret udsendelse var det Miataen der blev vist og omtalt. Der var selvfølgelig nogen af de medvirkende prof. racerkører der ikke ville ses i sådan en \"pigebil\" .. :?
Hvad med jer - får I også at vide at I kører i en pigebil? At den fungerer perfekt som pigebil kan jeg da kun bekræfte, men den er da ikke specielt feminin at se på efter min mening.

Den blev kun slået af Porsche 911, hvilket vel er fair nok, den vil de fleste da gerne eje. Man kan naturligvis diskutere hvilke kriterier der er udvalgt efter og om der ikke mangler nogen på listen, og om det er de rigtige modeller der er nævnt, men jeg var nu alligevel meget stolt over at se Felix og alle hans brødre i så flot selskab. Det udløste lige en ekstra vask og polering, samt en tur med den nyindkøbte narvsværte til indersiden af kaleschen.

Hvis de genudsender det - (og det gør Discovery altid - mange gange!!) kan jeg kun anbefale jer at se det.
Helle
--------------------------------
og Felix (NB 1,8i 1999 Grace Green Mica)
Helle

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Felix » tors 12. jul 2007 22:12

Har godt set programmet, der jo bare understreger hvad vi herinde allerede ved - MX-5 ER en fed bil. :D Velbygget, super flot design og gode køreegenskaber - Sådan!

At så nogle macho stunttyper ikke vil ses i så lille en bil, siger vist mere om dem selv på andre områder...tsk tsk :lol: .
Sølvfarvet NA 1990
Brugeravatar
Felix

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf MrT » tirs 15. apr 2008 17:09

Hvis der er nogen der ved hvor man kan finde det henne (lovligt er selvfølgelig at foretrække) eller om Discovery genudsender det igen (er nok usandsynligt), må der gerne gives besked :D

Det lyder til at programmet har heddet \"Greatest ever\",
http://www.carforum.net/showthread.php?t=1995
(her er de ikke helt tilfredse med MX-5'erens placering...)

Og mere info her:
http://www.discoverychannel.com.au/grea ... ndex.shtml
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Philipdam » ons 16. apr 2008 22:59

ahha! Efter lidt søgen fandet jeg det sku!

http://video.aol.com/video-detail/great ... 1030094688

Du trykker på Play tasten og der poppet et nyt vindue op, i højre side ses nu andre videoer her i blandt nr #10 til # 1
Philipdam

Indlægaf the chicken » tors 17. apr 2008 08:44

Helle skrev: Hvad med jer - får I også at vide at I kører i en pigebil? At den fungerer perfekt som pigebil kan jeg da kun bekræfte, men den er da ikke specielt feminin at se på efter min mening.

Ork ja, det får jeg tit at vide af Brian i hans golf - og jeg giver ham altid ret, det er nemlig mig pigerne helst vil køre med, ikke ham - så jo det er en pigebil 8)
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf MrT » tors 17. apr 2008 09:07

Philipdam skrev:ahha! Efter lidt søgen fandet jeg det sku!

http://video.aol.com/video-detail/great ... 1030094688

Du trykker på Play tasten og der poppet et nyt vindue op, i højre side ses nu andre videoer her i blandt nr #10 til # 1

Kanon! Godt fundet. Nu fik jeg også set det om Miata'en... og den får godt nok lidt tæsk for at være en pige-bil :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Danny » tors 17. apr 2008 12:06

Jeg får også tit at vide at det er en frisørporche jeg kører i, når jeg kommer tøffende oppe på kasernen.

Men jeg vinder altid til sidst. For jeg er på pletten til at hovere når de andre kommer for sent fordi bilen ikke gad at starte og der er alt muligt galt med deres øser.
Det bedste var, da en kollega, som var lidt for langt fremme i skoene angående min 5'er, blev tvunget til at skifte sin Alfa 2,5 V6 ud med en Lupo af økonomiske årsager :lol:

\"jamen den går 33km/l!\" Ja ja, og den er 33 sekunder om at nå 100 km/t :P
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Tilbage til Diskussion