Undervognsbehandling

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Undervognsbehandling

Indlægaf MrT » man 28. apr 2008 10:46

Har søgt på emnet men fandt ikke så meget information, og ikke lige noget konkret der kan skubbe mig i rigtig retning - så jeg tillader mig lige med et nyt emne :)

Jeg er ikke 100% sikker på hvornår (hvis nogensinde?) min MX-5 har fået undervognsbehandling. Den er først lige kommet til DK her i 2008, hvor den hvertfald ikke har fået noget. Jeg kan desværre heller ikke huske (ingen kommentarer til korttidshukommelsen, tak :twisted: ) om mekanikeren nævnte noget om undervognsbehandling, da han var under den og kigge - han sagde hvertfald bare at der ingen rust var at spore.

Så er spørgsmålet - bør jeg ikke få den undervognsbehandlet i år, et sted i Østjylland hvor bilen holder? Jeg har ingen planer om at køre i den til vinter eller når der saltes, men derfor er undervognsbehandling vel stadig en god idé, når jeg gerne vil have at bilen enten skal holde så længe som muligt eller stadig have en god værdi den dag den skal udskiftes med noget bedre, hvis sådan noget findes :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Viggoman » man 28. apr 2008 12:21

Undervognsbehandling er en god idé, også selvom du ikke vil køre om vinteren. Der har tidligere været en tråd her om det emne http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=205&highlight=

Brug et anerkendt sted og spørg til om de kender MX-5'eren
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Tilbage til Diskussion