Mobil-holder i bilen, hvor?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Mobil-holder i bilen, hvor?

Indlægaf MrT » lør 26. apr 2008 13:59

Er der nogen af jer der har monteret en slags universal mobilholder i 5'eren, så man kan sætte sin mobil der i? Ikke mht. headset som sådan, men bare for at have en holder til den.

Jeg kunne godt tænke mig en holder, da jeg nok vil komme til at høre en del musik via min iPhone over anlæget, da sony radioen har AUX-in stik på fronten. Men det kræver jo at man har nem adgang til displayet på mobilen for at skifte sang, og så er det lidt træls hvis man skal hive den frem fra en eller anden \"skuffe\" hver gang der skal skiftes sang.

... på den anden side vil jeg jo helst heller ikke til at borre 2 huller i instrumentbrættet for at få en holder monteret :(
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JP-photo.dk » lør 26. apr 2008 17:43

Man kan få mange fine holdere som man monterer som en slags ramme omkring radioen. Radioen pilles ud, rammen sættes ind og radioen puttes tilbage. Så sidder der er beslag til at montere diverse på.
JP-photo.dk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf MrT » lør 26. apr 2008 18:08

Hmm, sådan en dims har jeg aldrig hørt om - men vil tro det godt kan virke, hvis telefonen da ikke kommer til at sidde i vejen for passageren.

Billede

Ellers koster en ny ramme jo \"kun\" en plovmand, hvis man ikke kan fikse eventuelle huller man laver:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/114
- og så placere holderen hvor den blå firkant er, på billedet.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JP-photo.dk » lør 26. apr 2008 19:06

De har bl.a. dimsen hos Brodit: http://www.brodit.se/
JP-photo.dk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf MrT » lør 26. apr 2008 19:38

Den kunne faktisk være smart nok:
http://www.brodit.com/productinformatio ... iment=s101

Ser ud til den skal klemmes ind i den øverste eyeball-ventilation til passageren, og så sættes fast med noget tape et sted lige nedenunder. Må lige høre den danske importør hvor den kan købes henne, og om det betyder at det kan være besværligt at afmontere midterrammen hvis det bliver nødvendigt, når holderen sidder der.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » søn 27. apr 2008 00:50

Måske får du slet ikke tid til at snakke i telefon når du kører MX5...............Så må folk sgu ringe senere :lol:
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » søn 27. apr 2008 01:08

Lennart skrev:Måske får du slet ikke tid til at snakke i telefon når du kører MX5...............Så må folk sgu ringe senere :lol:

Nej, snakke i telefon - not gonna happen :D
Men jeg skal jo styre musikken på en måde, når det ligger på telefonen :D (og det er jo touchscreen, så det skal gerne være nem adgang dertil).
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » søn 27. apr 2008 06:15

Nårhh ja, of course. Det hele er jo også blevet så moderne. :wink:
Lennart

Indlægaf And » søn 27. apr 2008 08:24

MrT skrev:Nej, snakke i telefon - not gonna happen :D
Men jeg skal jo styre musikken på en måde, når det ligger på telefonen :D (og det er jo touchscreen, så det skal gerne være nem adgang dertil).

Den kan også løses på en anden måde - hvis du alligevel ikke skal snakke. Det er i min verden en smule risikabelt at skulle sidde og fedte med en Ipod mens man kører omkring. Jeg har derfor valgt en anden løsning til mine biler.

En Ipod Touch er lige blevet indkøbt og i går købte jeg en Alpine radio, alle deres nye modeller kan styre Ipods direkte. Derfor ryger min Ipod bare i handskerummet med et kabel som er sluttet til radio'en og så kører det helt af sig selv.

På den måde har jeg alt min musik i begge biler og med mig når jeg er ude at rejse med arbejdet.

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf JK » søn 27. apr 2008 08:36

Jeg har bare min MP3-afspiller liggende sådan her:

Billede

Der sidder lidt velcro på bagsiden, så bliver den hvor den er (selv i de skarpe sving :twisted: )
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Lennart » søn 27. apr 2008 09:31

JK

Hvad er det så for en anden sort kasse der sidder på konsollen :?:
Lennart

Indlægaf JK » søn 27. apr 2008 16:32

Lennart skrev:JK

Hvad er det så for en anden sort kasse der sidder på konsollen :?:

Det er en Creative Zen 30 GB MP3-afspiller.
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf PGS » søn 27. apr 2008 17:10

snakker I forbi hinanden nu eller?

Lennart spörger efter en sort kasse på konsollen, det kan ikke väre din mp-3 spillere han hentyder til.
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf MrT » søn 27. apr 2008 18:20

JK, gider ikke rende rundt med velcro på bagsiden af min mobiltelefon da :D Jeg har heller ikke askebæger i min 5'er mere, er erstattet med 2 kopholdere. Der KAN man selvfølgelig bare stille mp3 afspilleren i, men så skal man løfte den op hver gang man vil styre musikken, for at komme til displayet.

.. jeg er ellers ret glad for det her skridsikker gummi, det har jeg liggende næsten overalt til at holde ting fast med, hvis de er lidt glatte :D

And,
Det var selvfølgelig en mulighed. Hvis Apline radioen kan styre iPod Touch, burde den også kunne styre iPhone - er dog ikke 100% sikker. Problemet er bare at jeg lige netop har købt en ny Sony radio til 800 kr, så det er lidt surt at skal ud og købe en ny Alpine radio, som sikkert koster 2000 kr hvis den skal være iPod kompatibel?

---------------
PGS har ret. JK's mp3 afpsiller ligner en Creative Zen, men tror det som Lennart spørger til, er denne:
Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » søn 27. apr 2008 18:52

Ja det er netop den kasse ud for pilen
Lennart

Næste

Tilbage til Diskussion