Privat handel i USA

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Privat handel i USA

Indlægaf one-niner » tirs 29. mar 2011 16:48

Halløj.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med at købe ting privat i USA? Hvordan håndterer man bedst penge og fragt? Det er fire fælge, vi taler om.

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf PGS » tirs 29. mar 2011 18:16

Da jeg fik min stylebar fra Frenzy stylebar i USA for et par år siden som var sendt med UPS, hentede jeg den på mit lokale postkontor og betalte den lokal fragt og tolddafgiften samme sted. Ved ikke om det fungere på samme måde i Danmark.

Jeg er nysgerrig!
Hvilke fälger er det man bestiller i USA som ikke kan bestilles i Europa fra f.eks. AlloyWheels.com i England. Jeg mener tolden er en kedelig ekstra udgift at skulle betale :(
Hvid NA -94 1.8
Min MX-5 website http://www.wix.com/psvendse/mymiata
Brugeravatar
PGS

Geografisk sted: Göteborg, Sverige

Indlægaf one-niner » tirs 29. mar 2011 18:28

PGS skrev:Da jeg fik min stylebar fra Frenzy stylebar i USA for et par år siden som var sendt med UPS, hentede jeg den på mit lokale postkontor og betalte den lokal fragt og tolddafgiften samme sted. Ved ikke om det fungere på samme måde i Danmark.

Jeg er nysgerrig!
Hvilke fälger er det man bestiller i USA som ikke kan bestilles i Europa fra f.eks. AlloyWheels.com i England. Jeg mener tolden er en kedelig ekstra udgift at skulle betale :(

Billede
16x6,5J polerede OEM-fælge fra en BRG 2001 SE.

Hvis nogen ved, hvor man kan købe dem i Europa, så er jeg da meget lydhør :) I USA koster de 510 dollars pr. stk., hvis de skal være nye. Jeg har kontakt til en, som vil sælge dem brugte.

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf one-niner » tirs 29. mar 2011 18:35

Nå ja, hvis der skulle være nogen herinde, der ved hvor man kan få renoveret, poleret og lakeret sine eksisterende fælge uden det skal koste 8000 plus moms, så er jeg da også interesseret :)

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf Henrik N » tirs 29. mar 2011 19:28

Hej Tom,

Jeg lytter lige med..... mine fælge ligner noget, der er løgn efter at have taget livtag med Kong Vinter :( Så hvis der findes en billig vej tilbage til fordums storhed...... så er jeg frisk. Måske kan vi få noget mængderabat :D
Brugeravatar
Henrik N

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Ozan Yücelbas » tirs 29. mar 2011 20:02

Henrik N skrev:Hej Tom,

Jeg lytter lige med..... mine fælge ligner noget, der er løgn efter at have taget livtag med Kong Vinter :( Så hvis der findes en billig vej tilbage til fordums storhed...... så er jeg frisk. Måske kan vi få noget mængderabat :D

Man kan faktisk få et rimelig flot resultat hvis man selv gider at lave det. Jeg er ihvertfald 100% tilfreds med mine nye sommerhjul.. :-)

Jeg burde næsten vise dem frem.. Dog mangler jeg 2X klarlak. :-)

Sorry off topic.
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Henrik N » ons 30. mar 2011 14:49

Hej Ozan,

Har du klaret opgaven uden glasblæsning?? En ordentlig afrensning af oxideret aluminium er vel en forudsætning for at arbejdet er umagen værd..... altså at skidtet holder.... eller??

Måske skal vi starte en tråd om emnet..... og du kan udøse af dine erfaringer??
Brugeravatar
Henrik N

Indlægaf Lurendrejer » ons 30. mar 2011 15:04

Jeg faldt over denne i en google søgning. http://www.polenrep.dk/daek.html 

Det er en underlig service.... Når en dansker skal have noget til østeuropa plejer det ikke at koste noget i fragt når det \"afhentes\".  :lol:
Lurendrejer

Geografisk sted: Randers

Indlægaf one-niner » ons 30. mar 2011 15:29

Jeg har også en tråd kørende her: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=414420

- Tom
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf Henrik N » ons 30. mar 2011 15:39

Hej Lurendrejer....... tak for sidst :D

Ja....... og afhentningen foregår typisk mens du sover........ eneste ulempe.... din bil står klodset op på ølkasser, når du skal på job om morgenen :o

Jeg har hørt om begrebet risikovillig kapital...... mon vi er ude i noget, der minder om risikovillig fælge???

Men må da sige, det er et friskt initiativ..... hvis man får folk til at betale for afhentningen af fælgene..... for dernæst aldrig at levere dem tilbage..... det er sgu smart

Godt ord igen...... nu er der formentlig mange flere ærlige end uærlige polakker.... og man skal jo ikke skære alle over en kam.

Eneste betænkelighed...... hvilket også gælder, hvis nogle skulle overveje at få det lavet \"orange\" i dk...... det er uden tvivl meget svært at komme igennem med en klage..... hvis man ikke er tilfreds med resultatet...... fuld tilfredshed eller pengene er spildt.
Brugeravatar
Henrik N

Indlægaf Henrik N » ons 30. mar 2011 15:58

Hej Tom,

Måske spørger jeg dumt..... men har Mazda fremstillet og solgt de pågældende fælge.... evt. kun i USA og Japan..... eller er de fremstillet af en eftermarkedsleverandør, der har opkøbt og poleret fælgene?

Cool ser de ud.... :D

Lige et godt råd...... selvom de er hundedyre...... hvis det er muligt.... så køb 5 stk. Belært af erfaringen...... det er hamrende træls, at skulle kassere 3 fine fælge..... hvis man får ødelagt den 4..... fordi det ikke er muligt at skaffe en ny. Indtil du evt. får brug for den, kan den pynte på væggen i herreværelset :D
Brugeravatar
Henrik N

Indlægaf one-niner » ons 30. mar 2011 16:46

Jeg ved ikke, hvilke markeder, den har været solgt på, men her er den:

Billede
V-Maxx gevindundervogn
Brugeravatar
one-niner

Indlægaf Henrik N » ons 30. mar 2011 20:23

Oki..... Det ligner en tidlig NB FL - men det er nogle sære sideblinklys den har???

Men fælgene har åbenbart været standardudstyr på en special edition model..... hvis de da ikke er forchromede..... altså dem på billedet.... kan være lidt svært at afgøre.... eller fremgår det af noget medfølgende tekst?

Ved ikke om det er umagen værd.... men du kunne jo skrive til en forhandler i US og spørge om de fortsat kan skaffes. Det værste der kan ske er, at du får et NO.

Kan jo også være tråden på miatanet kaster noget af sig...... held og lykke med din søgen.
Brugeravatar
Henrik N

Indlægaf Ozan Yücelbas » ons 30. mar 2011 20:23

Henrik N skrev:Hej Ozan,

Har du klaret opgaven uden glasblæsning?? En ordentlig afrensning af oxideret aluminium er vel en forudsætning for at arbejdet er umagen værd..... altså at skidtet holder.... eller??

Måske skal vi starte en tråd om emnet..... og du kan udøse af dine erfaringer??

Glasblæsning koster 120kr pr. stk. inkl. moms.

Hvis man er rigtig smart, får man lakkeret indersiden, i sort. koster ca. 500kr. pr fælg. hvis man ikke vil lave selv. evt. købe den nye, så det ultra nemt.

Polerings kit 300 kr. + div... hvis man ellers vil gøre det selv. Evt. smutter ned forbi det nærmeste maskin sliberi.

Mine kanter er ihvertfald svære at polere op, end de fælge der da :lol:
MX5 Racing Green, 1.8, 1994.
Celica 2.0 1992, GTI.
Nissan Almera 1.6 Sr 1997
Ozan Yücelbas

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf AS DK » ons 30. mar 2011 20:32

Henrik N skrev:Godt ord igen...... nu er der formentlig mange flere ærlige end uærlige polakker.... og man skal jo ikke skære alle over en kam.

Hej Henrik (og tak for sidst)
Nu er jeg jo for tiden selv en slags polak :oops:

Der laves rigtigt meget godt håndværk i Polen til lave priser, da lønningerne er meget lave. MEN der laves dælme også rigtigt meget lort af uærlige fuskere. Man er simpelthen nødt til at have personlig kontakt (og tillid) før man overlader nogetsomhelst til renovering.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Næste

Tilbage til Diskussion