Periodesyn

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Periodesyn

Indlægaf Kim » man 4. jul 2005 17:30

ØV - Så lå den i postkassen - Indkaldelse til syn. :(

Ved ikke om det er diskuteret andetsteds i forum´et - men er der nogle erfaringer man kan drage udbytte af mht.:

JR Kompressor (læst Oles inlæg)
Twinpipe
Hvide sideblink
Klare baglygter
Dual low profile forlygter m.m.

Altså ikke fordi jeg har det hele monteret... :wink:

Kim
Kim

Geografisk sted: Værløse

Indlægaf Danny » man 4. jul 2005 20:01

Hej Kim.

Så vidt jeg ved er der ingen problemer med klarglas-lygter, såfremt de dog stadig lyser i den originale farve (blinklys skal lyse gult, bremserne rødt osv.) Og forlygterne skal naturligvis være justerede, så skulle de også klare skærene.
Hvis du har sidemarkeringslygter skal de være gule hele vejen rundt, de må ikke være røde bagi (lærte den lektie på den hårde måde :oops: )

Selv har jeg dual-udstødning fra Flyin' Miata med racer-cat og bananmanifold, som har mindre co2-udslip end originaludstødningen. Er du i tvivl om din består på det punkt, så smut ned og få det testet ved en mekaniker, det koster en 50'er.
Men så er der jo også lydniveauet at tage højde for, det er dog de færreste der dumper på det felt.
Da jeg havde den gamle udstødning, måtte jeg anskaffe en ny lambdasonde for at skære ned på forureningsniveauet.

Husk for øvrigt at kontrollere bremser.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

hmmm

Indlægaf Claus » tirs 5. jul 2005 11:40

Lad mig endelig høre, hvordan synet gik med kompressor monteret.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Kim » tirs 5. jul 2005 17:52

Jeg har med vilje ikke bestilt tid endnu, da jeg ikke er helt sikker på hvor meget jeg skal afmontere/skifte.
Men mit dilemma er sgu kompressoren. Man kan jo lade som nada og se hvad som sker, eller måske afmontere drivremmen og sige at bilen af og til bruges til bane kørsel ? ? - Vil det være ulovligt, at have den monteret, men ikke tilsluttet. ?

Kim
Kim

Indlægaf Thomsen » ons 6. jul 2005 12:45

- Vil det være ulovligt, at have den monteret, men ikke tilsluttet. ?

Kim[/quote]

Jeg har en ven som kørte til syn med en bmw hvor remmen til kompressoren var afmonteret, og den gik igennem.
Dog med en anmærkning hvor der stod, at bilen var udstyret med kompressor med remmen afmonteret.
Om han bare var heldig er jeg ikke sikker på, men hvis bilen er 112% iorden på ALLE andre punkter\"bremser-lys-div bøsninger mv\" burde der ikke være noget i vejen for at få den godkent, dog nok med en anmærkning om kompressoren ..
Det der nok er det vigtigste er at den ikke forurener for meget..
Gør den det må du nok hellere skrue det hele af.
Held og lykke..
ChristianThomsen.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: København

Indlægaf Danny » fre 8. jul 2005 15:04

Nu vi er ved emnet syn, hvordan ser myndighederne så på at man har en styrtbøjle monteret? Jeg kunne forestille mig de ville brokke sig over et forringet udsyn bagtil eller lignende...

Når du har været til syn må du endelig fortælle om resultatet. Det kunne jo være man kan lære noget af det :wink:
Danny

Indlægaf Freestyler » tors 18. aug 2005 09:04

Jeg har været igennem 3 periodesyn med mit custombyggede turbokit med ca. 250 hk på hjulene.

Der er himmelvid forskel på hvordan de forskellige synsfolk ser på den slags.
Èn ville have at min 5'er skulle typegodkendes pga. turboen..!? Og da jeg tog chancen og kørte den til omsyn, uden at ændre noget som helst, kiggede den nye synsmand på turboladeren og spurgte med et skævt smil \" Den leverer da ikke mere end 20% ekstra hk, vel?\" Hvortil jeg selvfølgelig svarede at det mente jeg bestemt ikke den gjorde. -Godkendt uden anmærkninger. :wink:

Ved et andet syn blev turboen slet ikke kommenteret. Men da synsmanden skulle prøvekøre den, snurrede den rundt for ham første gang han gav gas, og han nåede aldrig ud på vejen med den. Han kom tilbage helt hvid i hovedet og sagde \"Dén skal du altså passe på med i regnvejr. Den er jo helt sindssyg!\" :lol: -Godkendt uden anmærkninger.

Det er altså tilsyneladende helt op til den enkelte synsmand at bedømme hvad der \"går an\" og hvad der ikke gør.

Freestyler
'93 Brilliant Black, 20 PSI
Brugeravatar
Freestyler

Re: Periodesyn

Indlægaf Kim » man 26. sep 2005 16:06

Den gik igennem, for et par uger siden, uden anmærkninger af nogen art. 8)

De klare baglygteglas var afmonteret (just in case) - og selvfølgelig var der standard fælge på :wink: .

Jeg var selv i tvivl om følgende, men tog chancen:
Kompressor (uden rem)
For lille rat
Styrtbøjle
Hvide sideblink/markering
Og en twinpipe som laver ballade.

SÃ¥dan :!:
Kim

Indlægaf Danny » man 26. sep 2005 20:14

Godt gået.

Af ren nysgerrighed hvad er det for en twin-pipe du har? Jeg har nemlig selv Flyin' Miatas duals og selv om det system godt kan honorere udstødningskravene, er jeg bange for at de måske larmer for meget.
Danny

Re: Periodesyn

Indlægaf Kim » tirs 27. sep 2005 16:51

Hej Danny

Du skrev....
>Af ren nysgerrighed hvad er det for en twin-pipe du har?

Det er denne...

http://www.ilmotorsport.de/show_details ... 409a470f39

Og der er flere som synes lyden er i overkanten (incl. mig selv) - men det er der ikke rigtigt noget at gøre ved...
Kim

Indlægaf Danny » tirs 27. sep 2005 20:46

Okay så kan det være jeg bare skal slå koldt vand i blodet, ellers er det vel ikke værre end det kan fixes ved at sætte den gamle cat-back på igen.

Nå skidt pyt, der er et år endnu :wink:
Danny

Indlægaf Johansen » søn 30. sep 2007 15:42

Hvor lang tid tager det egentlig at afmontere drivremmen? Jeg har nemlig selv planer om at montere en kompressor men orker næsten ikke at skulle afmontere alt hver gang man skal til syn.
NB 1,8 Sport 2001 Sunlight Silver Metallic
Brugeravatar
Johansen

Indlægaf Webmaster » man 1. okt 2007 17:16

Johansen skrev:Hvor lang tid tager det egentlig at afmontere drivremmen? Jeg har nemlig selv planer om at montere en kompressor men orker næsten ikke at skulle afmontere alt hver gang man skal til syn.
Det tager ca. 2 min... og lidt længere at montere den gamle (til servo etc..)
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Johansen » man 1. okt 2007 17:22

Ja - ok. Altså ligesom at skifte kilerem? Det er jo en smal sag så. Så er det jo bare at få købt en kompressor.

Er der nogen der kan svare på hvorfor Flying Miata ikke fører en fuld BR Performance M62 løsning til NB 2001 og frem?

Hvad vil engine management sige og hvor kan jeg finde stumperne til det? Er det bare powercard?
Brugeravatar
Johansen

Indlægaf Johansen » man 1. okt 2007 17:52

Ok jeg har nu læst mig frem til at de ikke sælger deres Voodo engine management p.g.a problemer med FL modellerne. Nogen der har erfaringer med Powercard og MP62?
Brugeravatar
Johansen

Næste

Tilbage til Diskussion