2009 MX-5

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Viggoman » man 6. okt 2008 18:45

http://en.wikipedia.org/wiki/Purist

En Pug 207CC giver da også vind i håret, den har \"rigtige\" lygter, glasbagrude og ABS. Og endda flere ponyer end NA1.6........

Det handler ganske enkelt om STIL. Resten er underordnet :twisted:
Senest rettet af Viggoman man 6. okt 2008 20:50, rettet i alt 1 gang.
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf Martin » man 6. okt 2008 19:56

Webmaster skrev:Normalt opgiver producenterne altid 0-100 tider... ved mindre den altså bliver dårligere :wink: Var den blevet forbedret er jeg ret sikker på at det ville stå i pressemeddelelsen - hvis du forstår min logik ?

ahhhh... I see... giver god mening...

Og hvad er nu alt det NA/NB noget.... det jo ikke så svært.. NA'eren er bygget så man kan mærke vejen, hvilket lige præcis er det en roadstar handler om... Ting, man lige præcis ikke objektivt kan sige er bedre eller dårligere end andet... Her betyder el-ruder, servo styring osv meget mindre... mens ting som charme og smukke former er meget vigtigere... og her kan vi vist alle sammen blive enige om at NA'eren slår NB'eren med flere længder....
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Indlægaf MrT » man 6. okt 2008 20:05

Før vi lader vores aktie-oplevelser gå ud over andre MX-5 ejere, vil jeg da lige slå fast at jeg synes alle MX-5'ere er dejlige biler og uanset hvilken jeg har, vil jeg altid være glad for min MX-5 (NA, NB eller NC) :D Nu har jeg dog bare valgt en NA fordi den stod næsten lige foran min næse, den var billig, og jeg er vild med klaplygter :p
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf AS DK » tirs 7. okt 2008 08:06

Her er en sjælden meddelelse : Jeg bringer en undskyldning.

Min lille drilske kommentar om klaplygter, NA kontra NB, fik da virkeligt gang i indlæggene i denne tråd.

Så har man lært det om klaplygter eller ej : Don't mention the war
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf Viggoman » tirs 7. okt 2008 08:19

Jeg synes ikke du behøver at undskylde. Vi har jo kun det gas vi selv laver. Specielt i disse tider :)

NA/NB vil altid være en værdiladet diskussion og tak for det. Hvis vore små biler ikke kunne give anledning til hede føelelser kunne vi ligeså godt køre Pug307CC. Eller det der er værre (hvad det så skulle være).

Alle MX5'ere er fede biler og federe and stort set alle andre (Lotus Elan'67, Porsche 911S '72 måske undtaget....).

Men NA'eren er og bliver klassikeren. Bare vent til om 20 år, så er det den der er mest eftertragtet. Og der er masser af fantastiske klassikere der har klaplygter. Toyota GT 2000, Maserati Ghibli, Lamborghini Countach, Honda NSX, Ferrari 308, Corvette 63, osv. Jeg kunne blive ved. Brugen af klaplygter gav designerne muligheden for at designe langt friere med mere rene linjer som resultat. IMHO anyway.

Keep up the fight :twisted:
NA92 Silverstone - sommer DD
NA92 Silverstone - tracktoy
NA91 Mariner Blue - Blueman (solgt og savnet)
\" Less is more!\"
Brugeravatar
Viggoman

Geografisk sted: Hareskovby

Indlægaf MrT » tirs 7. okt 2008 09:46

Viggoman skrev:Brugen af klaplygter gav designerne muligheden for at designe langt friere med mere rene linjer som resultat. IMHO anyway.

Jeg er enig, og det er jo sådanset en smagssag :) Men er det ikke noget med at klaplygter blev forbudt (i USA?) engang i 90'erne, hvorfor man ikke ser biler med klaplygter mere?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Webmaster » man 17. nov 2008 22:22

SÃ¥ er der lidt mere nyt om 2009 udgaven af MX-5: http://miata.net/news/2009_preliminary_mx5_info.pdf
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Foregående

Tilbage til Diskussion