Danny skrev:> Jepperimmen
Hvad angår el-konverteringen, så forstår jeg det ikke helt. Jeg har ikke gidet sætte mig fuldstændig ind i emnet når det kommer til 5'ere, men jeg har ikke indtryk af at elbiler er nogen fordel i disse dage. Forstået sådan, at teknologien stadig ikke er god nok. Jeg så i fjernsynet, at den mest effektive elbil på gaden i DK ikke engang kan klare en tur fra KBH til Aalborg på en ladning. Det at lade den op tog, hvis jeg husker ret, noget nær en dag. Derudover var det i nyhederne, at elbiler bruger 30% mere energi end benzinbiler. Og eftersom DK eksporterer stort set alt sin miljøvenlige energi, kan man godt antage, at energien til elbilen kommer fra traditionelle kraftværker og at bilen dermed forurener mere.
Hej Danny,
Det er vel også mest et 'lad os gøre det fordi det lyder sjovt projekt'. Ville jeg være miljø hippie, så kunne jeg købe en Lupo 3L og have god samvittighed. Jeg synes at el-biler har enormt potentiale, men teknologien er stadig ung. Men også derfor er det sjovt at være med fra starten. Om 5 år er en el-bil nok ikke et sjælendt syn længere.
Grunden til at jeg synes MX-5'eren er oplagt, er fordi det er et sjov bil til at starte med. En el-bil har jo enormt moment og potentiale for rigtig meget fart. Der er ikke noget fornuft i det
Jeg har også set udsendelser med Tesla'en og læst om at el-biler skulle være mindre miljøvenlige end moderne diesel osv. Der er mange historier, og det kommer jo 100% an på om strømmen kommer fra en vindmølle/vandfald eller et kulværk i polen. Jeg tror dog på at det er muligt at lave mere miljøvenlig strøm i et moderne elkraft værk end vi kan med koldstarter osv i vores familie diesel. Det med at en el-bil ikke kan køre fra kbh. til århus er ikke aktuelt for mig. Mit krav er at køre til arbejde og hjem. Skal jeg til Jylland kan jeg tage familie-containeren med plads til konen og børnene

I det hele taget virker det dumt når journalisterne sammenligner en elbil med en benzin/diesel. En el-bil kan på nuværende tidspunkt ikke erstatte en alm. bil (anno 2009), men hvem ville ikke kunne leve med 100km radius på bil nr. 2? Og jeg ser det som en fordel at jeg ikke skal på tanken, men blot kan sætte den i stik-kontakten derhjemme!
/Mark