Jer med sne og vinterkørende MX-5

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Danny » søn 20. dec 2009 19:23

Jeg melder pas på denne her, desværre. Jeg er for stor en kylling, det er vist der den ligger.

De sidste par dage med 70 km på arbejde i en 5'er med sommerdæk og 30 km/t har ikke just inspireret mig til at tilbringe flere timer af mit liv på den måde.

Men en lidt pudsig historie har jeg dog. På under 24 timer væltede 2 af kollegerne uafhængigt af hinanden om på siden i forsvarets ellers udmærkede GD'er (4x4) på nøjagtig samme strækning som jeg har til/fra arbejde. Lidt skægt at trille forbi i sin 5'er uden noget der kunne minde om vejgreb, mens firehjulstrækkerne ligger pænt på siden i grøften :lol:
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Tante Sofie » søn 20. dec 2009 22:01

PÅ med nogen vinterdæk Danny og så et par poser vejsalt i bagagerummet :)
Brugeravatar
Tante Sofie

Geografisk sted: A'mar

Indlægaf hasse » søn 20. dec 2009 23:23

Husk peber og ketchup.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Klausuki » man 21. dec 2009 08:29

...har været afsted hver morgen i min NB. Vintersutterne hjælper lidt, men jeg overvejer at få taget det der speedbådskørekort, der er lovpligtigt for sejlende fartøjer med stor motorkraft.

Det går fantastisk, så længe man holder afstand, og jeg er MEGET glad for ABS-bremserne.

Hav en rigtig god jul allesammen - måske ligger der noget fra MX-parts under træet ;-)
NB 1,8 - ´98 - Brilliant Black
- med læderstue, interiør i japansk åndenød, sædevarme og 17\" :-)
Brugeravatar
Klausuki

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf hasse » man 21. dec 2009 09:51

Jeg kan ikke lade være med at citere et indlæg jeg havde i okt. 2007 om glatførekursus:

\".....Jeg har selv en juleaftensdag - skulle til Fyn - for et par år siden prøvet at træde på bremsen uden, at der skete en skid. MX'eren fortsatte bare.
Der var på en anden strækning så glat, at jeg da jeg kom til Hillerød og holdt for rødt lys var jeg nødt til at la' den køre i første gear, springe ud, skubbe og så hoppe ind igen.
Og det var \"bare\" med F1 195.
(Havde i forvejen ringet til politiet - jeg VILLE til Fyn - og fået at vide, at vejene efter Hillerød var næsten normale). .....\"

Men det trick gik selvfølgelig kun, fordi vejen var glat uden snehøjde.

Det vil undre mig, hvis jeg \"ikke finder noget at kommentere\" her på sitet før jul (og sikkert også jer: Hva. F..er Hasse bortrejst?\").

Men hvis det skulle ske:

Rigtig glædelig jul og nytår til jer alle incl. skridtsparkeren (griner).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf MrT » tirs 22. dec 2009 11:59

Jeg har valgt at lade 5'eren stå i garage i år. Gider ikke til at sætte vinterdæk på, for den ene tur eller to jeg evt. godt kunne have brugt i den. Så hellere være sikker og lade den stå i tørvejr (eller sådan da, for det fyger nemlig lidt ind i garagen alligevel).
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Foregående

Tilbage til Diskussion