Ligger der ALTID ledninger under sædet til headrest speaker?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Indlægaf Lennart » tirs 13. maj 2008 10:52

Klaus

NÃ¥ ok, der var slet ingen huller i pladen :|

Jammen for f... da, så er det jo klart der ikke kommer noget lyd ud.

Umiddelbart skal du helst køre i 8 ohm, så belaster du forstærkeren mindre. Ergo udvikler den mindre varme, og bruger mindre strøm, og du belaster demed din genreator mindre, som igen belaster din kære motor mindre, hvilket betyder flere heste 8)
Det er klart at du får en anelse mindre knald gennem ledningerne v. 4ohm
men jeg tror næppe der er en hørbar forskel.
Never say 'OOPS!' Always say 'Ah, Interesting!'
Lennart

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf MrT » tirs 13. maj 2008 11:37

Jeg tror jeg prøver med parallel i første omgang, det er meget nemmere bare at sætte stikkene i samlemufferne på den måde :D Så, når jeg får mere tid, kan jeg prøve seriel. Så ved jeg hvad der er bedst, før jeg sætter mine banan-stik på så det er nemmere at tage ledningerne fra igen.

Huller i plastic pladen:

Billede

Har også løst problemer med at få ledningerne ned i sædet nu ... billedet taler vist for sig selv :)

Billede

Og så kom Pollo Rampante også på besøg :D

Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tirs 13. maj 2008 12:04

Jeg kan nu godt more mig lidt over det med de huller.
HUSK NU at enhederne skal helt ind og magnete sig fast på en metalplade
inde i sædet (bagpladen) Smart ide med det paprør. Det må man da tage hatten af for.
Men sig mig engang skal du ikke til træf idag ??? Bilen har du jo snart
skilt helt ad.
Lennart

Indlægaf MrT » tirs 13. maj 2008 12:13

Hvorfor tror du jeg springer rundt som en anden jyde rampante her idag? :D Skal jo nå det hele...

Var også ved T. Hansen og Mazda efter dimser og stumper.

Jep, højttalerne er skam helt inde og \"magnetere sig fast\" til metal ryggen af nakkestøtten.

Fragtmanden kom også lige da jeg havde sat mig bag rattet for halvanden time siden, med min pakke fra mx5parts - så nu er der \"smoked klare lygter\" bag til, og klare lygter til for-kofangeren. Men disse venter jeg lige med, især dem foran, for der skal laves en masse ting ved. Men en sort grill til hajmunden kom også, ville ikke have en blank, er bange for den blir en anelse for flashy - også derfor jeg valgte de \"smoked\" baglygter.

Det er i øvrigt kun passagersædet som er afmonteret lige nu, men det er hurtigere at sætte i end damen er til at få pakke sig ind når der skal køres med kluden nede :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tirs 13. maj 2008 12:57

Hej

Ja du har vist nok at se til.

Fik lige de der klare baglygter som chrissø havde til salg med posten idag
Blir spændende hvordan det mon ser ud :o
De ser nu godt nok moderne ud............
Lennart

Indlægaf MrT » tirs 13. maj 2008 13:10

Hehe ja de ser ret moderne ud - jeg turde dælme ikke tage dem af frygt for at det blev lidt for flashy, men man ser jo mange 5'ere med netop de klare, også røde 5'ere!!

Dem jeg valgte, \"smoked\", ser sådan her ud:

Billede

Rent teknisk kræver de vist nok en eftermonteret reflesk underneden, på kofangeren evt., hvis man skal følge de tyske regler 100%. Så alt efter hvor nemme de er at montere, vil jeg overveje om jeg gør det nu og så bare skifter dem når jeg skal til syn, eller om jeg bare skal køre til tysk syn engang om et par måneder og så montere dem derefter. Den skal egentlig først synes til vinter i tyskland, men man kan godt rykke synsperioden (til deres fordel, så at sige) ved at gøre det tidligere.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » tirs 13. maj 2008 14:04

Hej

Tak for alle de fine billeder, hvordan ligger du billederne ind ??

Fine baglygter, mindre markante end mine.

Hva f..... dobbelt udstødning !!!! Har du selv sat den på ??

Jeg har selv overvejet det, men der er jo kun een udskæring i bagkofangeren til 1 afgangsrør. Skal der i grunden en ny bagkofanger på, både ved center udstødning, og dobbeltrør ???
Lennart

Indlægaf MrT » tirs 13. maj 2008 14:30

Ovenstående billede er IKKE min 5'er..... gul nummerplade? Halloooo? :D

Det var dog det eneste billede jeg kunne finde af en rød 5'er med de røgede baglygter, så gemte det.

Jeg smider billederne op på min egen side, men har da overvejet at lave en \"mazda relateret\" side hvor alle kan uploade billeder nemt til hvis det er, som supplement til five-speed forumet (evt. et gratis alternativ til bilgalleri, bare uden forum, kun for \"mazdarati'er\" :D ).

---

Så blev der også monteret mobil-holder (tror dog den er for lang fremme, kommer til at slås med den når jeg skal i 5. gear, men de havde ikke 1.5 cm versionen på lager, dette er 3cm versionen - altså beslaget går 3cm ud fra radioen).

Billede

Og sort grill kom også på - for satan den var da træls alligevel, de bolte var mega rustne, kunne kun få den ene løs så måtte sætte fast med en strips i den anden side indtil videre. Den er lidt mere anonym end jeg havde håbet på, fordi den sidder et godt stykke inde. Kan godt være alu versionen ville passe bedre/ligeså godt, på en rød 5'er. Men indtil videre er jeg tilfreds.

Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf altid6 » tirs 13. maj 2008 14:33

Lennart skrev:Hej

Tak for alle de fine billeder, hvordan ligger du billederne ind ??

Fine baglygter, mindre markante end mine.

Hva f..... dobbelt udstødning !!!! Har du selv sat den på ??

Jeg har selv overvejet det, men der er jo kun een udskæring i bagkofangeren til 1 afgangsrør. Skal der i grunden en ny bagkofanger på, både ved center udstødning, og dobbeltrør ???

Hej Lennart
Du tager en skarp hobbykniv også går du ellers igang med at forme bagkofangeren, så den passer til de 2 udstødninger. Til I.L.´s udstødning er der en skabelon med, som du kan skære efter, men synes ikke at den er særlig god. Så find et skriveredskab og tegn op på øjemål og tommestok, hvor den anden udskæring skal være i kofangeren, også ellers skær derud af, indtil du er tilfreds med resultatet.
Billede
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Lennart » tirs 13. maj 2008 14:49

NÃ¥e ja.

Og også stænkklapper, nye fælge osv. Ja der er vel grænser for hvad du kan nå.....God ide med upload siden, for det varer ikke længe så skal jeg nok komme med nogle billeder.

Tak for svaret altid6, så ved jeg da det... Men hvad så med centerudstødning ??
Lennart

Indlægaf Lennart » fre 16. maj 2008 19:16

MRT

Hvad endte det så med med de højttalere ??
Er du tilfreds.
Lennart

Indlægaf MrT » fre 16. maj 2008 21:39

Nu er jeg tilfreds ja. Nogle huller i plastic-skjoldet foran speakerne og så kommer lyden meget bedre ud. Har sat fade til +3 i front, så nu supplerer headrest speakerne ret godt godt med noget diskant og vokal.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Lennart » lør 17. maj 2008 06:33

Fedt, så kan jeg jo godt gå igang :D

Jeg fik jo monteret de helt lyse baglygter, det ser mega godt ud. De originale er lidt tunge i farverne, dine er bestemt også kanonflotte.
Jeg har nu valgt en sølvfarvet grill, forsvinder den sorte ikke bare i hullet
sådan rent optisk ???
Lennart

Indlægaf MrT » lør 17. maj 2008 09:37

Jo du kan roligt vælge en alu/chrom grill til fronten, især når du har de helt lyse baglygter - så tror jeg det vil stå godt til hinanden. Den sorte forsvinder næsten helt, så det eneste den gør nu er egentlig bare at beskytte min køler og evt. vise sig en anelse hvis man kigger efter :)
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Foregående

Tilbage til Diskussion