Her følger et par kommentarer (der burde egentlig være citater af det jeg kommenterer, men jeg håber det går fordi det med citater er så besværligt.)
Omlarkering:
Ca. den nederste halvdel på en MX-5 NA-model skal havde en lidt ujævn overflade i originallakken. Det er noget med den er sjere af hensyn til stenslag og det er vist svært at lave ved omlarkering. Ellers er en omlarkering vist lettest at spotte ved de steder hvor der er en bue op til fx. forrude da det er svært at afmaske perfekt.
Kaleche:
Det lyder lidt som om der er monteret en NB kaleche. Hvis ja er det ikke en dårlig ting da den 3 kg lettere og endnu mere tæt end en NA. Glasrude er kun en fordel, tænkeligt kan man måske endda fixe noget varme i ruden. Hvorfor vil du lyne ruden af? Det skal man ikke på en NB hvilket er endnu en fordel.
Rust:
Det er et alm. MX-5 problem med rust foran baghjulene. Det er vist vigtigt det laves som pladearbejde og ikke bare noget med at skære rusten væk og så lappe med padding - Har jeg læst. Måske nogen ved mere end mig?
Andre rust steder er rammen omkring forruden og ruster bagklappen (sidstnævnte dog vist kun på NB)
Fælge:
Omlarkering kommer vist meget an på fælg, hvor slemt det er osv. Jeg har hørt 1500 per fælg. Du kunne overveje at se efter nogle brugte, der er mode i store fælge og mange sælger derfor mindre alufælge billigt - også original Mazda MX-5 fælge der er kendetegnet ved at være ret lette.
Jeg synes de fælge som sidder på stikker lidt meget ud, så det ville bekymre mig om de har den rigtige indpresningsdybde til at være lovlige!
LÃ¥s/alarm:
Min MX-5 har fjernbetjent centrallås med alarm. Den låser OG slår alarmen til efter nogle minutter, men vist ikke hvis nøglen sidder i låsen eller en dør er åben. Der er to knapper på min fjernbetjening, en til lås og en til åben og der skal nye batterier ca. hvert år (ifgl. ham jeg købte min af), når man låser så blinker blinklys en gang og de blinker to gange når man låser op (det er vist ret standard).
Min alarm er følsom nok til, at da jeg ville snuppe et kort efterladt på føresædet i den åbne bil så gik den i gang. Altså uden jeg rørte noget blot ved at række armen ind