Nogen der har monteret short shift på sin MX5?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Nogen der har monteret short shift på sin MX5?

Indlægaf Tobster » tors 26. jul 2007 17:30

Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf Danny » tors 26. jul 2007 17:50

Jeg vil anbefale dig at søge på \"short shifter kit\" i forummet på www.miata.net

Der er en miliard posts om emnet og der er mange der ved hvad de snakker om. Nu er det længe siden jeg sidst har læst om emnet, men meningerne er delte om disse short shiftere. Jeg havde en overgang kig på en fra Steeda motorsports, men brugte pengene på noget andet i stedet da det ikke var bydende nødvendigt her og nu :P
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf hasse » tors 26. jul 2007 19:53

Når du kigger efter en short shifter skal du være opmærksom på, at de som udgangspunkt fås med 2 reduktioner: en der reducerer med 25% og en der reducerer med 40%. Kan ikke huske hvem der sælger med 40%.

En af de første ting, jeg monterede var short shifter fra Miatamania. Reduction på 25%. Jeg er og var utrolig glad for den. At den så samtidig virkelig var..og stadig er..utrolig fast i bevægelserne skyldtes naturligvis, at diverse pakninger og bevægelige dele blev udskiftet samtidig.

Jeg gjorde bevægelserne mindre ved at skære et par centimeter af toppen (hæng mig ikke op på, om det var 1, 2 eller et andet antal centimer/milimeter jeg skar).
Du kan da prøve det \"med den fødte stang\", så får du en fornemmelse.

Og det er lækkert og fremragende.

Ulempen..har jeg hørt og læst..ved at vælge reduction med 40% er, at det kan give problemer: At ramme det rigtige gear ved skift.

Men det var noget, jeg først blev opmærksom på efter, at jeg havde købt \"den rigtige\", den med 25%.
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Tilbage til Diskussion