Redaktør: Softtop
OK OK... jeg vil så føle mig som en total tøsedreng næste gang jeg sender en venlig tanke til ABS'en imens jeg nedbremser fra 220 km/t på vej ind i Scwedenkreuz i hamrende regnvejr dernede på RingenKuksi skrev:Tore: Airbags og ABS er da for tøsedrenge!![]()
Kuksi: Min 1,6 spinder gerne op til 7200 o/min, og tivler på at 1,8'eren tager 7700 o/min. Mener at fuel cut std. for begge motore er lagt på 7200 o/min.
Det er fuldkommen korrekt.. 1,8'eren har faktisk rødt felt noget højere end 1,6... MEEEN! Stiller man tændingen frem, på en 1,6'er, til 14 grader eller derover forøger man også det RPM sted hvor den lukker... så min drejer lystigt 7300 RPM uden at slå fraTore skrev:Kuksi: Min 1,6 spinder gerne op til 7200 o/min, og tivler på at 1,8'eren tager 7700 o/min. Mener at fuel cut std. for begge motore er lagt på 7200 o/min.
Det er muligvis rigtigt. Det jeg mente var bare at det røde felt på 1,8'eren omdrejningstæller starter ved 7000 rpm, og så vidt jeg husker starter det ved 6500 på 1,6'eren. Om det så har nogen betydning udover at der er mindre rød farve i kabinen ved jeg ikke!
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst