El-ruder

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

El-ruder

Indlægaf Michael Olsson » søn 4. jul 2004 14:36

Hej, jeg vil gerne monterer el-hejs til mine ruder i min 90'er MX5.
Er der nogle er har erfaring for nogle der er gode og hvem forhandler evt. dem i DK?

Michael
Brugeravatar
Michael Olsson

Geografisk sted: Sjælland

Elruder

Indlægaf Miata » man 5. jul 2004 19:02

Et elrude-kit til MK1 kan købes hos MX5Parts i England. Se vedlagte link http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/132
Kittet er komplet med drev, motorer, kontakter relæer ect. Det er lidt tidskrævende at montere, men egentlig ikke svært. Tiden går med at afmontere det gamle hejsesystem, montere det nye og sidst men ikke mindst forbinde motorer og kontakter til bilens elektriske system. Den medfølgende brugsvejledning er ikke særlig overbevisende, og det bør nok anbefales at overlade det elektriske arbejde til en person med erfaring på dette område, såfremt du ikke selv tidligere har haft fingrerne i din bils ledningsnet. Når kittet først er monteret fungerer det ganske overbevisende - det er en sand fornøjelse at køre begge ruder ned samtidigt ved et simpelt tryk på en kontakt. Kontakterne monteres i midterkonsollen - ganske som det originale system.
Miata

Geografisk sted: Ã…rhus

El-ruder

Indlægaf Michael Olsson » man 5. jul 2004 20:53

Cool tak - medfølger der et \"blænddæksel\" med der hvor de gamle håndtag har siddet?
Brugeravatar
Michael Olsson

Geografisk sted: Sjælland

Elruder

Indlægaf Miata » ons 7. jul 2004 21:17

Ja, der medfølger 2 'propper' til at lukke hullet hvor de gamle håndtag sad.
Miata

Geografisk sted: Ã…rhus

Tilbage til Diskussion