Tänkte jeg ville fortälle lidt om mig selv og om min \"nye\" MX-5'er.
Jeg er dansk og kommer oprindelig fra Köge men har boet de seneste 14 år i Göteborg i Sverige. Jeg arbejder på Volvo Personbiler med reservedels systemer som anvendes af vores forhandlere rundt om i verden.
Jeg har igennem det sidste års tid kunne tänke mig at köbe en MX-5 at have som sommerbil og interessen er ikke blevet mindre efter jeg har läst diverse böger om bilen plus information på diverse MX-5/Miata sider på nettet. Det er utrolig så meget information man kan finde om netop denne herlige bil.
Min MX-5 NA -94 1.8 (hvid) som har gået 98.000 km fandt jeg på nettet for nogle dage siden og igår aftes var jeg så og kigge på bilen og prövekörer den.
Forudsätningerne var vel ikke de bedste, det var mörkt, det regnede og vi testede mest på småveje med masser af bump, men jeg var ikke i tvivl, dette var simpelthen toppen af köreoplevelse, men jeg var måske også let at imponere da det var förste gang jeg satte mig i en MX'er.
Köbekontrakten blev skrevet under og jeg skal hente bilen imorgen fredag.
Bilen som sälger har importeret fra Tyskland sommeren 2006 er helt original både invendig og udvendig, bortset fra en ny Sony CD/MP3 radio. Jeg synes på en måde at det er lidt retro at beholde bilen eksakt som da den forlod fabrikken i Japan i 1994, men samtidig synes jeg også at en MX'er ser godt ud med större hjul og eventuelt et sänkningsät, vi må se hvad der sker längere frem.
Jeg har fuldt med på five-speed's forum i längere tid og synes generelt at der findes et höjt nivau af teknisk expertise og samtidig en god stemning på forummet. Derfor må I nok regne med at få et par \"halvdumme\" spörgsmål fra en MX-5 novice som mig hen ad vejen.
Det var alt fra mig i denne omgang.