Pænt goddag!

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Pænt goddag!

Indlægaf And » søn 16. mar 2008 22:49

Hej alle

Jeg har smugkigget, luret og læst her, samt på MX5-klubbens forum, et tre-kvart års tid. Masser af informationer er blevet suget indenbords, vendt, drejet og taget med i overvejelserne undervejs. Nu har jeg endeligt har taget springet og gjort drengedrømmen til virkelighed.

Da jeg har 290 km til arbejde, skulle der et pendlerværktøj til og jeg valgte at købe en lidt billigere bil for evt. at have råd til noget ekstra. I fredags blev denne drøm gjort til virkelighed da jeg endeligt valgte en bil, efter kyndig og særdeles kompetent vejledning hos Andreas Fast. Nu venter jeg så bare spændt og glæder mig meget til at komme ud på vejene i min sorte årgang '92 NA Limited Edition.

Første køretur i en NA resulterede i at jeg næsten måtte ind til siden og holde stille fordi jeg simpelthen ikke kunne lade være med at grine, jeg var solgt - og det på en trist gråvejrsdag.
En ny MX5 fan var udklækket!

Jeg glæder mig til at mødes med jer ude på de snoede veje, dem er der masser af her på Sydfyn :D
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Webmaster » søn 16. mar 2008 23:44

Velkommen til endnu en af de gamle Hi-speedere.... Sorry to say... men dette er heldigvis et helt helt diselfrit forum 8)

Men jeg er sikker på du glemmer alt om diesel efter et par hyggelige timer med din nye vidunderlige MX-5 :wink:
Christian / Webmaster / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 - Project Race Car
1,5 Soul Red, 2017
Brugeravatar
Webmaster
Site Admin

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf JK » man 17. mar 2008 08:55

Velkommen til og tillykke med købet!
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Claus » man 17. mar 2008 11:20

And : Et stort tillykke med investeringen og ja, sådan havde og har jeg det stadigvæk - den bil er bare fantastisk. Det burde ved lov være standard at ALLE fik en tur i en MX5 og oplevede hvordan en bil kan/skal styre, fremfor en sænket Golf med 18\" eller en Alfa.

Aiggghhh, Webmaster...ikke tale om diesel og forskellen på HK og moment, det kan være at Hasse er med på en lurer....griner.

PS: Sådan en mini styrer nu rigtig godt af en forhjulstrækker, jeg selv var meget forbløffet da jeg fik en til låns i knap 2 uger.
http://www.youtube.com/watch?v=dNMVzyl-cC4

Hasse : Det er diesel gasss, du kan ta´ det.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf And » man 17. mar 2008 22:50

Takker for de venlige hilsner.

Ja diesel flyder i blodet og det vil det blive ved med at gøre også selvom pendlerraketten lige er kommet tilbage fra værkstedet efter at turboen forlod denne verden i voldsom stil... host :wink:

Meeen der skal noget ekstra sjov til i hverdagen og her er jeg overbevist om at min MX5 kommer til sin ret! Ja med lidt held får jeg den hentet allerede i morgen, men skal desværre nok til Egypten med arbejde onsdag og så til Norge lige efter påske - øv!

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Indlægaf Uhrskov » man 17. mar 2008 23:30

Oh... en MX-5 pendler ven :-)
Jeg nyder også godt af 100km på små veje i min NB, hver dag. Det er fedt... Også selv om man ikke udnytter bilens potentiale altid.
Købte min i efteråret, så hunge efter at kører den uden tag. Nåede kun lige af have den en måneds tid inden vejret tvang kluden på.

Jeg købte en Hardtop, det kan varmt anbefales. Du slider ikke på kalechen, der er mindre tøj og du får kanon udsyn bagud.
Brugeravatar
Uhrskov

Geografisk sted: Langå

Indlægaf the chicken » tirs 18. mar 2008 08:34

Jeg kører også små 200 km om dagen - og modsat den grå folkemænge nægter jeg at spilde 2 timer af mit liv hver dag, bare for at spare et par kroner i brændstof!

Så MX5 skulle der til - så kan man sidde og smile de 2 timer istedet 8)

- Velkommen til!
'06 NC 1,8 - True Red*solgt*
'97 NA 1,6 Turbo - Classic Red *RIP*
,94 NA 1,8 Classic Red *solgt*
- og så lidt andet legetøj...
www.raredog.dk - Retro T-shirts for drengerøve
Brugeravatar
the chicken

Geografisk sted: Sønderjylland, Haderslev

Indlægaf Tore » tirs 18. mar 2008 09:22

Velkommen!

Jeg pendler 150 km pr. dag - i mx5 selvfølgelig! :wink:

Nogle mennesker mener at hvis man kører langt skal man have en økonomisk bil - jeg mener at hvis man kører langt skal man have en bil man gider at køre i! Min transporttid til og fra arbejde er ikke irriterende spild, det er herlig legetid! :D
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf leifoelgaard » tirs 18. mar 2008 15:21

Også jeg har valgt at nyde tiden på vejen i min 5'er. Godt 200 km bliver det til 2-3 gange om ugen når turen går til Kalundborg.

Det eneste jeg savner er godt selskab i form af flere MX5'ere men mon ikke det kommer når nu vejrguderne beslutter sig til at det er sommer.

Mange af mine kollegaer som kører samme vej er blevet grebet af tanken så det kan være at vi snart er en hel pendlerklub - hvis bare konen/kæresten giver dem lov :D

/Leif
Brugeravatar
leifoelgaard

Geografisk sted: Værløse

Indlægaf And » tirs 18. mar 2008 21:03

Nå for en dag, jeg nåede helt til banegården med to kufferter og booket fly til Cairo - så ringede chefen og fortalte at turen var aflyst! Jeg kunne tage hjem igen og min makker der stod i lufthavnen med værktøjet måtte også vende om...

Det gode var så at konen og jeg kunne køre forbi Andreas Fast og hente bilen - det var ingen skuffelse og jeg kørte glad derfra i vores MX5. Nu står bilen så trygt og nyvasket i garagen og jeg kan slet ikke vente på at få kørt nogle ture i påsken.

Brugeravatar
And

Tilbage til Diskussion