Tip til at fjerne kassetteholderen under radioen?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Tip til at fjerne kassetteholderen under radioen?

Indlægaf MrT » fre 11. apr 2008 14:06

Jeg har sådan en \"super moderne\" kassetteholder under min radio, hvor der er plads til nogle bånd i... det har jeg faktisk intet at bruge til :D Jeg har set i den orignale MX-5 brochure fra Mazda at der er et hulrum under radioen som standard, og det kan jeg jo bruge til noget, opbevaring af telefon f.eks.

Er det muligt at få et tip til hvordan jeg kan hive sådan en kasse her ud? Den lader til at sidde ret godt fast.

Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JK » fre 11. apr 2008 15:31

Hvis du vil undgå at få ødelage noget, så afmonter hele rammen. Det er nemt og kan gøres på 2 min.
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf MrT » fre 11. apr 2008 15:33

JK skrev:Hvis du vil undgå at få ødelage noget, så afmonter hele rammen. Det er nemt og kan gøres på 2 min.

Selve kassetteholderen har jeg ikke noget imod, hvis den afgår ved døden :) Men vil selvfølgelig helst undgå at ødelægge noget af det der er omkring.

Jeg har en idé om at der er den "kasse" inde bag kassetteholderen, som jeg efterspørge - hvor man kan ligge ting i, eller skal den mon først monteres?

Jeg har desværre ikke min Haynes manual før engang i næste uge, så kan ikke lige slå op i den for at finde ud af hvordan hele rammen skal afmonteres på 2 minutter :(

Edit:
Det er faktisk den her kasse jeg gerne vil have fat i, men den sidder måske ikke inde bagved kassetteholderen alligevel... - den koster ca 170 kr fra mx5 parts:

Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf leifoelgaard » fre 11. apr 2008 19:45

Der er ingen vej udenom at fjerne konsollen. Du fjerner de to luftindtag ved blot at trække dem ud (der skal trækkes lidt hårdt). Inde bag ved finder du et par skruer. Desuden skal du løsne midterkonsollen så du kan komme til de skruer som sidder i bunden - og så lige de to på siden. Så kan du komme ind bagved og løsne din kassetteholder.

/Leif
Brugeravatar
leifoelgaard

Geografisk sted: Værløse

Indlægaf MrT » fre 11. apr 2008 21:49

Tak for hjælpen - jeg prøver.

Er spændt på om jeg finder sådan en \"boks\" inde bagved, eller om jeg skal bestille en til 170 kr fra mx5parts, og montere den.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Tilbage til Diskussion