Parkeringen med kalechen nede, gør I nogensinde det?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Parkeringen med kalechen nede, gør I nogensinde det?

Indlægaf MrT » fre 18. apr 2008 22:04

Hvilke forholdsregler taget I når I parkerer med kalechen nede? Kører I i bilka og parkerer med kalechen nede? Bag gågaden? Foran Jysk Sengetøjslager? Eller slår I altid taget op?

Jeg vil nok være lidt nervøs for hvad folk kan finde på at gøre ved kabinen når de så nemt får adgang, de kan jo også uden problemer låse dørerne op og sætte sig ind, så det er jo lidt af en invitation.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Tobster » fre 18. apr 2008 22:08

Få installeret en alarm. Jeg sørgede bare for at der ikke var noget af værdi i kabinen - heller ikke i handskerummet. Slog alarmen til og smuttede i Føtex. Med min 2-vejs alarm skulle jeg nok få besked hvis der var én der førsøgte at åbne døren 8)
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf MrT » fre 18. apr 2008 22:09

Tobster,
Du havde en alarm fra noget import-tamtam, ikke? Hvilken, hvorfra, hvad pris og hvad kostede det at montere den (er simpelthen for utålmodig til selv at skille kabinen ad og lede efter de rigtige ledninger, til selv at montere den :D )

- og vil den alarm også \"modvirke\" at folk går og låser dørerne op for at forsøge at sætte sig ind?

Jeg vil i så fald ikke have en alarm der kan tænde motoren via fjernbetjeningen eller noget, og jeg har som sådan heller ikke brug for en der kan låse dørerne op - har ikke centrallås...
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Kuksi » fre 18. apr 2008 22:24

Jeg parkerer også med taget nede nogle gange. Ved de lokale Føtex'er og andre butikker.
Ville ikke gøre det ved f.eks. Bilka eller inde i midtbyen. Men det er trods alt stadig meget let at komme ind i bilen.
Alarmen skulle jo nok gøre opmærksom på hvis nogen piller, men går ikke rundt med det store bat. :evil:
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf JK » fre 18. apr 2008 22:25

Jeg trækker kluden op uden at spænde den fast. Hvis der er noget af værdi så smider jeg det i bagagerummet - der kan man ikke komme til uden nøgle :wink:
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf MrT » fre 18. apr 2008 22:27

JK skrev:Jeg trækker kluden op uden at spænde den fast. Hvis der er noget af værdi så smider jeg det i bagagerummet - der kan man ikke komme til uden nøgle :wink:

Så begynder du også at lyne bagruden op igen, eller?
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Tobster » fre 18. apr 2008 23:15

MrT skrev:Tobster,
Du havde en alarm fra noget import-tamtam, ikke? Hvilken, hvorfra, hvad pris og hvad kostede det at montere den (er simpelthen for utålmodig til selv at skille kabinen ad og lede efter de rigtige ledninger, til selv at montere den :D )

- og vil den alarm også "modvirke" at folk går og låser dørerne op for at forsøge at sætte sig ind?

Jeg vil i så fald ikke have en alarm der kan tænde motoren via fjernbetjeningen eller noget, og jeg har som sådan heller ikke brug for en der kan låse dørerne op - har ikke centrallås...

Det er denne Royal Guard E++ jeg havde i:
http://net-import.dk/product_info.php?c ... cts_id=145
Jeg nåede at klippe den ud inden jeg afleverede den røde. Den skal også i min næste bil ;-)

Når alarmen er aktiveret, så vil den gå igang hvis der er nogen der åbner en dør.

Men tag en snak med Kenneth fra net-import.dk - han har sikkert én der passer dine behov. Han er en rar fyr der er dygtig at montere. Ikke noget med strømtyve og andet fusk. Han lodder ALLE ledningerne...
Torben, NA '90, Billeder
Tobster

Indlægaf MrT » fre 18. apr 2008 23:26

Tobster skrev:Det er denne Royal Guard E++ jeg havde i:
http://net-import.dk/product_info.php?c ... cts_id=145
Jeg nåede at klippe den ud inden jeg afleverede den røde. Den skal også i min næste MX-5 ;-)

Lyder da godt du skal ha' en MX-5 igen :D

Tak for linket - jeg vil lige overveje ham. Hvis han tager mindst 1500 kr for montering, så må der alligevel også være en 4 timers arbejde i det. Men det er nok en forholdsvis simpel alarm jeg er på udkig efter, nu må vi se hvad han har og hvornår jeg har tid til at gøre noget ved det :D Har heldigvis delkasko på 5'eren, så jeg ikke er helt ruineret hvis nogen nakker den.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf IT » lør 19. apr 2008 06:54

Jeg slår aldrig kluden op og det er uanset hvor og hvorlænge jeg forlader bilen, vi har både en alfa romeo spider og en mx 5 og vi har aldrig været udsat for noget nu i de 7 år vi har haft bilerne.
Jeg tror at det har en forbyggende efekt at bilen står åben ! det viser at man er åben - imødekommede og ejeren må da være lige i nærheden, når bilen står åben :wink:
Vi har kun fået positiv respons :)

Thue
MX 5 NA 1,8 1995 racing green
IT

Geografisk sted: Vest jylland

Indlægaf hasse » lør 19. apr 2008 08:32

Jeg har selv gjort mig flere overvejelser omkring alarm.
Og er endnu ikke kommet til den endelige løsning.

Men man skal ihvertfald sikrer sig, at alarmen, hvis den er med \"fjernalarm\", også virker i en parkeringskælder/varehus.

Det er meget godt med en rækkevidde på 1000/1500 meter, men det kan jo næsten være ligegyldigt, hvis den ikke kan trænge gennem \"tæt bebyggelse\".
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf MrT » lør 19. apr 2008 09:12

hasse skrev:Det er meget godt med en rækkevidde på 1000/1500 meter, men det kan jo næsten være ligegyldigt, hvis den ikke kan trænge gennem "tæt bebyggelse".

Jeg fandt en smart alarm til MC'en på et britisk site, som havde indbygget simkort. Der kunne man "styre" alarmen ved at sende SMS'er, samt få "status" fra alarmen via sms. Desværre ville de kun levere udenfor england mod at garantien ryger, da man selv skal sende simkort over til dem som de så skal montere, da de standard kommer med Orange UK simkort.

Men du har ret, en alarm med 1000-1500 meter rækkevidde er ikke meget værd hvis den ikke kan komme udenfor parkeringskælderen.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf MrT » lør 19. apr 2008 09:24

Men nu kommer $1000 spørgsmålet så....

Er der nogensinde nogen af jer der har haft en uheldig oplevelse med en fugl der har \"tabt noget\" fra himlen, enten mens I har kørt eller mens den har været parkeret med kalechen nede....? :o
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf JK » lør 19. apr 2008 09:26

MrT skrev:
JK skrev:Jeg trækker kluden op uden at spænde den fast. Hvis der er noget af værdi så smider jeg det i bagagerummet - der kan man ikke komme til uden nøgle :wink:

Så begynder du også at lyne bagruden op igen, eller?

Nej jeg lyner ikke ruden op, jeg køre med windblocker så den lukker til der.

Hvis man er super smart, så fjerner man låsen til bagagerummet eller også så tager man den fra. Derefter sætter man sådan en på:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/135
Så skjuler man kontakten under ratstammen, i hanskerummer osv. og så sætter man ned til tændingsstrøm. På den måde skal man ha tænding på bilen og vide hvor kontakten sidder, for at kunne åbne bagagerummet. Hvis man bruger et koben eller en pladesaks, kan man selvfølgelig komme ned til bagagerummet, men det gør det noget svære!!!

:wink: o0(Kuksi)
NA 1,6 ´90 - \"ham som har haft mest legetøj når han dør, har vundet.. \" :twisted:
Billede
Brugeravatar
JK

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf MrT » lør 19. apr 2008 09:45

JK skrev:Hvis man er super smart, så fjerner man låsen til bagagerummet eller også så tager man den fra. Derefter sætter man sådan en på:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/135
Så skjuler man kontakten under ratstammen, i hanskerummer osv. og så sætter man ned til tændingsstrøm.

Det var sådanset smart nok ja.

Nu jeg tænker over det, synes ikke jeg kan låse mit bagagerum op med nøglen - kan ik få den drejet ordentlig rundt. Har ikke lige villet prøve for meget da jeg kun har én nøgle i god stand, den anden ligner en der godt kan knække, så skal lige have lavet en kopi før jeg risikerer noget :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf AS DK » lør 19. apr 2008 13:53

MrT skrev:Men nu kommer $1000 spørgsmålet så....

Er der nogensinde nogen af jer der har haft en uheldig oplevelse med en fugl der har "tabt noget" fra himlen, enten mens I har kørt eller mens den har været parkeret med kalechen nede....? :o

Ja, jeg er blevet skidt ned ad nakken af en due mens jeg holdte for rødt. Men det var selvfølgelig dengang jeg kørte Golf Cabriolet.

I dag holdt jeg ved den lokale Brugs med kluden nede. Da jeg kom ud stod der 2 politibetjente og savlede over MX-5'eren. De var på vej ind efter en citronmåne og skulle da lige se hvordan en rigtig bil ser ud.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Næste

Tilbage til Diskussion