Hvor skal din MX-5 holde ferie i år?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Hvor skal din MX-5 holde ferie i år?

Indlægaf MrT » fre 9. maj 2008 11:07

For ikke at gå off-topic over i \"En glad dag\"-tråden, fortsætter jeg lige her :)

------------------------------------------------------

Skal du/familien (=kone/kæreste/mand) på ferie med MX-5'eren i år?

Hvis ja, hvor går turen hen?

Hvis nej, hvorfor f....... ikke? :D

------------------------------------------------------

Personligt snakker vi om at hoppe på hurtigfærgen fra nordvestjylland til kristiansand (måske larvik), tager 2 timer. Og så køre en tur op til Stavanger -> Bergen -> Vøringsfossen -> Oslo -> (evt. Telemark) -> Kristiansand.

Cirka 1500km, godt 20 timers kørsel vil jeg tro, plus det løse (hvis vi ikke kører omkring Telemark på vejen tilbage til Kristiansand). Er dog stadig på et tidligt stadie i planlægningen, så meget kan ske :)

Billede
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf And » fre 9. maj 2008 11:28

God ide til en ferie tur!

Konen og jeg mangler stadig at finde ud af hvad vi egentligt vil af ferie i år. Pt. er Norge, Italien og Kroatien i spil... og hvis turen går syd over er der nok ingen vej udenom et lille smut rundt på Nürburgring :D

Pt. skal vi dog lige blive enige om turen går i MX5 eller pendlerraketten... gæt selv hvilken bil jeg foreslår!

Som en lille joker har vi adgang til et lille rækkehus midt i Skagen - det frister faktisk også at tage en uges tid tæt på fødebyen.

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf MrT » fre 9. maj 2008 12:04

Jeg valgte Norge fordi jeg ikke har tålmodighed til at køre i så mange timer for at komme syd på til nogle MX-5 venlige veje, og kæresten har aldrig været i Norge... plus jeg er 1/4 norsk ... easy pick :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf altid6 » fre 9. maj 2008 12:12

Turen går til Spa i Belgien (Formel 1) og bagefter en tur til Nürburgring :D . Også er der planer om en tur til Legoland :lol:
Black Edition 1,6 fra 93 - Solgt juli 2013
Projekt racerbil 1,6 fra 93 - Købt november 2012
Vi ses på banen.
Hilsen Jesper
Brugeravatar
altid6

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Mogenz » fre 9. maj 2008 13:07

Jeg ville egentlig gerne holde ferie med MX5´eren men turen går til Brasilien dette år og bliver først til november og der kan den ikke bare lige komme med.
Med mindre man sender den en måned i forvejen med container :P

De sidste 2 uger af mine 6 uger bliver skiferie i Frankrig hvor vejret heller ikke lige er til MX5 på den årstid :(

Skal dog til Løkken her i pinsen op i vores lejlighed men der køre vi i 306´eren da vi skal være 4 personer og 2 biler er for dumt med 6 timers kørsel benzin og 4x bro jeg kunne have fløjet til Mallorca en uge for den pris :D

kan også tage færgen, men det er ikke billigere eller hurtigere plus det med at sejle på en færge siger mig ikke en brille.

Hijacker lige et indlæg fra Altid6 omkring galleri: Jeg har slet ikke billeder af bilen og har ikke lavet noget om.. den er piv standard. Derfor ingen billeder i dit forslag om galleri, selv om jeg synes og tidligere har sagt det er en god ide.
NB 1.8 Jubiiii!
Mogenz

Geografisk sted: Humlebæk

Re: Hvor skal din MX-5 holde ferie i år?

Indlægaf 55000 » fre 9. maj 2008 15:00

Skal du/familien (=kone/kæreste/mand) på ferie med MX-5'eren i år?

Hvis ja, hvor går turen hen?

Også Norge. Har flere gange haft MXèren oppe på de små snoede ujævne norske veje.
Denne gang: Larvik, Lillehammer, Trondheim, Kristiansund (Atlanterhavsvejen), Voss, Kinsarvik (Sørfjorden), Haukeli, Kristiansand.
Skal også lige hilse på nogle medlemmer af Norsk Miata Club.
8)
NB 1:24 Evo.Ora.
+
NB 1,8 1999 Evo.Ora.
KN-filter, IL-udstødning, 35mm Eiback-sænkning
Brugeravatar
55000

Geografisk sted: Vesthimmerland

Indlægaf MrT » fre 9. maj 2008 15:11

55000 skrev:Også Norge. Har flere gange haft MXèren oppe på de små snoede ujævne norske veje.
Denne gang: Larvik, Lillehammer, Trondheim, Kristiansund (Atlanterhavsvejen), Voss, Kinsarvik (Sørfjorden), Haukeli, Kristiansand.
Skal også lige hilse på nogle medlemmer af Norsk Miata Club.
8)

Lyder spændende. Hvor lang regner du med den tur bliver, og over hvor mange dage?

Jeg er lidt nervøs for om 300 km i gennemsnit pr dag er lidt for optimistisk at tilbagelægge for vores vedkommende. Det er jo ikke meningen man skal ræse for at nå det, men på den anden side er det heller ikke meningen der skal bruges en hel dag på at glo butikker i hver by :D
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Tore » fre 9. maj 2008 15:52

Konen og jeg tager en uge til Annecy i Frankrig i 5'eren mens vi stadig kun er 2 (Vi bliver 3 til september). Hvis man kører motorvej hele vejen siger google maps at det tager 12 timer, så vi har sat 2 dage af til turen. Når vi er dernede tager vi nok et par smutture i de franske alper og hvad der ellers er spændende i det område.
Hjemturen har vi sat en uge af til. Så kører vi bare derhen vi har lyst og bliver til vi har syns vi skal videre igen. Vi overvejer bl.a. at smutte omkring Berlin på hjemturen.
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf 55000 » fre 9. maj 2008 19:13

Lyder spændende. Hvor lang regner du med den tur bliver, og over hvor mange dage?

Vel nok 2500 km i Norge inden vi ser os om. :wink:
Planlagt til 12 dage med 8 forskellige overnatningssteder.
NB 1:24 Evo.Ora.
+
NB 1,8 1999 Evo.Ora.
KN-filter, IL-udstødning, 35mm Eiback-sænkning
Brugeravatar
55000

Geografisk sted: Vesthimmerland

Tilbage til Diskussion