Kommentarer til forskellige indlæg

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Kommentarer til forskellige indlæg

Indlægaf Jens Hilstrøm » tors 25. nov 2004 22:48

Her er nogle kommentarer til forskellige indlæg.
Angående dæk, kan jeg fortælle at jeg i foråret købte nogle nye Michelin pilot Exalto, det var ikke lige sagen, de larmede meget. :cry:
4 uger senere købte jeg nogle nye Hankook Ventus Sport på 16\" fælge. Det var lige sagen, de siger ikke noget og ligger godt på vejen, så nu bruger jeg Michelingerne som vinter dæk, da de er meget åbne i mønsteret. :D
Angående oliefilter køber jeg selv uoriginale, stort set alle dem man køber nu om dage er der en kontraventil i, så filteret ikke løber tør.
Der er også nogle der skiver om olie, jeg bruger selv Fuldsyntetisk 5/40 Valvoline, Mobil, BP 5000 eller Shell til vores biler MX-5 og 323 F begge 1,8 da det stort set er samme motor. Det køber jeg i Bilka for mellem 200 og 300 kr. for 4 liter.
Et tips, jeg kan fortælle at jeg købte min hardtop i Tyskland lige over grænsen hos Heiko Ebsen www.autohaus-ebsen.de for 1.800,- Euro incl. Mwst i 2003, det er lige sagen hvis man kører hele året.

NB. 1,8-1999
Jens Hilstrøm

Geografisk sted: Hvidovre

Re: Kommentarer til forskellige indlæg

Indlægaf Martin » lør 27. nov 2004 15:48

Jens Hilstrøm skrev:Her er nogle kommentarer til forskellige indlæg.
Angående dæk, kan jeg fortælle at jeg i foråret købte nogle nye Michelin pilot Exalto, det var ikke lige sagen, de larmede meget.
NB. 1,8-1999

Hey glad for at du siger det! skal nemlig ud og købe nye dæk når solen igen begynder og skinne, og salten er væk. Havde faktis tænkt lidt på et par exalto, men vil da nok lige overveje en ekstra gang, hvis din oplevelse har været så negativ! Hvad størrelse var det du fik monteret?
Tidl.: V-Special (91'silverstone)
Nu: Lotus Elise s1 111s
http://www.lotuselise.dk
Brugeravatar
Martin

Geografisk sted: Brønshøj

Dæk

Indlægaf Jens Hilstrøm » tors 2. dec 2004 23:19

Hey glad for at du siger det! skal nemlig ud og købe nye dæk når solen igen begynder og skinne, og salten er væk. Havde faktis tænkt lidt på et par exalto, men vil da nok lige overveje en ekstra gang, hvis din oplevelse har været så negativ! Hvad størrelse var det du fik monteret?

De dæk jeg fik monteret var for Michelins vedkommende 195/50 + 15\" og for Hankook Ventus vedkommende 205/45 + 16\".
Jeg kan tilføje, at efter jeg har fået hardtoppen på, er dækstøjen blevet værre, nok pga. at den udelukker andet støj. Men jeg kan da leve med det, indtil det bliver forår igen.
Kørselsmæssig er der ingen problemer her i det fugtige og våde vejr, med Michelin.

NB. 1,8L - 1999 - Evolution Orange
Jens Hilstrøm

Geografisk sted: Hvidovre

Tilbage til Diskussion