NA: EBC Greenstuff/Redstuff fremfor standard bremseklodser?

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

NA: EBC Greenstuff/Redstuff fremfor standard bremseklodser?

Indlægaf MrT » tors 6. aug 2009 14:19

Jeg kører IKKE på bane/race, udover det sædvanlige på landevejen :) , så har jeg noget \"glæde\" af EBC's Greenstuff eller Redstuff klodser?

Green: http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/268
Red: http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/599

Og skal de evt. bare monteres på originale standard skiver for og bag, eller er det nok bare at montere dem foran?

Min eneste erfaring med greenstuff var i en gammel Golf 2'er med et kolossalt ladetryk, der var jeg ret imponeret over hvor hurtigt den kunne få stoppet ned igen - men det afhænger selvfølgelig også af dæk osv.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf And » tors 6. aug 2009 16:15

Jeg er glad for mine Greenstuff klodser - har dog ikke prøvet dem på bane endnu. Til frisk kørsel på landeveje har de absolut været tilfredsstillende. Men det de påstår med at de ikke sviner synes jeg ikke holder, støvet er bare en anelse mere gråligt. Der er sku stadig rigeligt med bremsestøv det når jeg vasker fælge...

Kørte før med originale Mazda klodser - disse fungerede også rigtigt fint, også på bane - til sidst var klodserne dog så færdige at de ikke fungerede optimalt mere, men der var sliddet også ganske voldsomt! Se evt. min tråd i galleriet der er billeder af dem.

Til dit brug vil jeg nu sige at de originale Mazda klodser burde være rigeligt, der følger endda monteringssæt med dem! MX-5parts sælger dem jo også til en god pris. :)

Mvh.
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf MrT » tors 6. aug 2009 16:19

Tak for dit indlæg :)

Kan godt være jeg bare skal holde mig det originale, og så være sikker på at jeg det hele med i pakken så det er til at montere for en gnu som mig.
MX-5 '93 - Miata
Brugeravatar
MrT

Indlægaf Kuksi » tors 6. aug 2009 16:27

Jeg er også meget tilfreds med Greenstuff, som bruges sammen med org. skiver.
De virker i modsætning til Redstuff også uden at de skal være kørt varme først. Så dem vil jeg sige du skal holde dig fra.
Har også læst at de røde slides MEGET hurtigt. Var væk på en weekend efter kørsel på bane, hvor samme person kunne køre hele sæsonen med Greenstuf. :o
Mht. til montering, så er det lige til.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf KjaLLe » tors 6. aug 2009 22:21

Du skal klart vælge Greenstuff frem for Redstuff når du skal bruge bilen til 'normal' kørsel også..

Og skal du til trackday i ny og næ kan Greenstuff også sagtens klare opgaven. Køre selv med Greenstuff skiver og klodser for/bag, og den kan fint bremse, både på bane og den snoede landevej - dog vil man altid have mere, så jeg kunne godt finde på at opgradere til et kit med større calibere osv. ;)
/Kim ''Mazda Mx-5 1.6 '92 *Froggy*''
Billede
/Den der følger i andres fodspor, kommer aldrig foran..
Brugeravatar
KjaLLe

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Diskussion