Nummerplade

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Nummerplade

Indlægaf Vitesse » ons 21. okt 2009 22:43

Efter års ventetid har jeg langt om længe fået mig en MX5... :D
Først en NA 1,8 som efter nogle få måneder måtte vige pladsen for en NB 1,8 - som afgjort er en 'keeper'!

Men, MX5 er ikke designet til at bære nummerplade forest...! Den er grim og ødelægger det smukke design :(
Har derfor fået printet en selvklæbende udgave i en størrelse der er lidt mindre end den 'originale' - hvilket naturligvis ikke er i overensstemmelse med loven!

Jeg ser for mig tre scenarier:
1: Der sker ikke en sk*d...!
2: Jeg bliver stoppet og får 500,00 i bøde for at køre unde nummerplade...
3: Jeg bliver stoppet og får en mega-bøde samt en anklage for dokumentfalsk og havner 7 år i brummen sammen med Kurt Thorsen (- og kommer ud efter tre år på grund af god opførsel..!)

Nogen der har erfa..? Inden jeg kaster mig ud i projektet...!!!
Den Lille Gumbas: NB 1,8 m. KYP gevind-undervogn, FM 4-i-1, Borla dual-pipe, 17\" OZ Ultraleggera, Lotus sæder...
(= køreglæde - helt ind i sindet!)
Brugeravatar
Vitesse

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf AS DK » tors 22. okt 2009 00:04

Den her er vist vendt et par gange tidligere.
Jeg har selv en 1til1 størrelse skilstermærke nummerplade som min synsmand har sagt er lig med dokumentsvindel.
Du kan hænge din nummerplade i undersiden af \"munden\" så syner den ikke af så meget.
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf jepperimmen » tors 22. okt 2009 10:53

Eller pil den af og kør uden - det giver også andre fordele 8) Så slipper du med 500 i bøde NÅR du bliver stoppet..

Som AS DK skriver så har den været oppe at vende før http://www.five-speed.dk/Forum3/viewtopic.php?t=284&highlight=nummerplade
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Munk » tors 22. okt 2009 18:35

Er der nogen der har overvejet at \"banke den i form\"? altså så den sidder tæt som et klistermærke på fronten.

undskyldningen må jo så være at man har parkeret lidt vel tæt på en snedrive der der bulet pladen på en ganske tilfældig men meget jævn måde ;)
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Danny » tors 22. okt 2009 21:21

Jeg kørte uden i 4 år. Jeg blev også stoppet tre gange for det, dog slap jeg hver gang for bøder. Nummerpladen skulle sidde lige midt i gabet og blokerede dermed for en masse luft, hvilket resulterede i overophedning om sommeren. Og jeg var selvfølgelig for doven til at flytte den.

Nu kører jeg dog med nummerplade efter forskrifterne, dog uden at have den siddende i lufttragten.
92' NA med AGX, Butterfly, Superpro og FM mounts.
Danny

Geografisk sted: Videbæk

Indlægaf Tore » fre 23. okt 2009 07:23

Jeg kørte uden i et års tid. Blev stoppet, men slap med en hyggesnak om bilen. Nu har jeg monteret nummerpladen under \"munden\"

Billede

Billede
BRG NA 1,8 '95
Brugeravatar
Tore

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Claus » lør 24. okt 2009 19:07

Netop under munden, det er ganske enkelt med et par vinkel stålbeslag der bukkes til så vinklen er korrekt..samlet løber det op i ca. 60kr.
Jeg købte mine vinkel beslag i den lokale Jem & fix.
Mazda MX-5 Miata 10th Anniversary Model årgang 2000
http://autospeed.com/cms/A_109797/article.html
Brugeravatar
Claus

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf hasse » lør 24. okt 2009 23:34

Har været inde på det før:
Forstår ikke, hvorfor I ikke monterer fornummerpladen, så den er skrå -underkanten længere fremme end overkanten.
Fordele:
Medvirker til, at der kommer mere luft gennem munden.
Nummerpladen går ikke så let mod kantstene el. lgn.

Ganske vist står der i en bekendtgørelse, at fornummerpladen skal være monteret lodret. Men der står også \"...eller næsten lodret\", hvad det så er.
En form for analogi kan måske hentes fra bestemmelserne om bagnummerplade på motorcykler (!).
Hørte forleden i TV, at den max. må have en hældning på 30 gr. Den kan man da forsøge, hvis det bliver påtalt ved en standsning. Ikke ved syn. Der har man (jeg) selvfølgelig sørget for, at den er lodret.

Jeg har nu selv i efterhånden adskillige år - fem, seks år - kørt med skrå nummerplade, og det er aldrig blevet påtalt...bortset fra ved eet syn. (Derefter var den lodret...ved syn).

PS.
At det så også medvirker til at give LIDT downforce, tager jeg bare med som et PS. (Tænk på en hånd ud gennem vinduet).
Hasse
1990, Crystal White.
hasse

Geografisk sted: Den anden Verden

Indlægaf Vitesse » søn 25. okt 2009 16:21

Tak for jeres input :)

Hvis det ikke var for de 2x2 huller, der allerede er i kofangeren, blev den også flyttet ned under 'gabet'.

Har monteret den selvklæbende 'miniplade', der netop dækker hullerne og så må jeg se, hvad konsekvensen bliver! :roll:
Men, det ser nu ret godt ud...
Den Lille Gumbas: NB 1,8 m. KYP gevind-undervogn, FM 4-i-1, Borla dual-pipe, 17\" OZ Ultraleggera, Lotus sæder...
(= køreglæde - helt ind i sindet!)
Brugeravatar
Vitesse

Geografisk sted: Fredensborg

Indlægaf Kuksi » søn 25. okt 2009 17:52

Hvis det ikke var for de 2x2 huller, der allerede er i kofangeren, blev den også flyttet ned under 'gabet'.

Bare til info. Hvis du ikke selv vil prøve. Der er firmaer der nærmest kan lave mirakler. De kan fylde hullerne op og med en paintbrush, gøre det stort set usynligt.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Tilbage til Diskussion