Lille klistermærke-nummerplade

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Lille klistermærke-nummerplade

Indlægaf jepperimmen » man 5. jul 2010 13:44

Som bekendt og som diskuteret mange gange, så pynter nummerpladen ikke ligefrem foran på en MX-5'er.

Jeg har set nogen biler der kører med en lille miniaturenummerplade lavet som klistermærke foran. Ser ellers rigtig ud med skrifttype, rød kant refleksion etc.

Nogen der ved hvem der laver dem?

Ja, jeg ved at det ikke er lovligt og i værste fald dokumentfalsk..
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Re: Lille klistermærke-nummerplade

Indlægaf BB » man 5. jul 2010 14:02

jepperimmen skrev:Jeg har set nogen biler der kører med en lille miniaturenummerplade lavet som klistermærke foran. Ser ellers rigtig ud med skrifttype, rød kant refleksion etc.

Nogen der ved hvem der laver dem?

Det er ikke en "plade" fra et andet land du har set. Jeg tror at jeg har set noget i stil med det du omtaler, men er ret sikker på det var noget syd-/østeuropæisk.

Jeg har selv haft tænkt i klistermærker, men dokumentfalsk er ikke til at spøge med. Hvis min straffeattest en dag skal plettes, så skal det være fordi jeg er blevet dømt in absentia for at havde stålet et par milliarder fra et olieselskab :wink:
Livet er sjovere uden tag
NB 1,8 Twilight Blue
Brugeravatar
BB

Re: Lille klistermærke-nummerplade

Indlægaf jepperimmen » man 5. jul 2010 14:12

BB skrev:Det er ikke en "plade" fra et andet land du har set. Jeg tror at jeg har set noget i stil med det du omtaler, men er ret sikker på det var noget syd-/østeuropæisk.

Nej, jeg har set danske. Fx på Jaguar E og på en Fiat 500 historisk racer, hvor der heller ikke er plads.

Jeg går ud fra det er en eller anden klistermærke-konge / Sticker Engineer der kan lave sådan én.
NB-FL - 2004 - 1.8 Sport - Lots of modifications..
Brugeravatar
jepperimmen

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Kuksi » man 5. jul 2010 14:39

Det er noget de fleste \"klistermærke firmaer\" kan lave. De bedste er endda lavet på hvid reflexfolie. De bliver laser skåret ud i folie der tilsidst sættes sammen til en \"nummerplade\". Har set det flere gange på Kalø, og på min nabo's lillebrors AC Crobra.
Så prøv at kontakte et firma i nærheden, der laver skilte.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Munk » man 5. jul 2010 18:12

Efter hvad jeg har hørt er det ikke nogen specielt god idé at starte ud I klistermærkenummerpladebranchen. Det vil blive takseret som dokumentfalsk og dermed straffet noget højere end en manglende forreste nummerplade.

E-type folket har så vidt jeg ved enten som nogen af de eneste fået en specialaftale, sikkert fordi nogen der kendte nogen havde en E-type, eller også kører de bare på håbet og en bred britisk accent når de forklarer betjenten at it's because it's a jag lad\" ;)

Men det ville nu være god stil at få en lignende aftale for mx5'erne.

http://www.kdak.dk/reglementer2007/registreringsbek_inkl_fremh_og_komm.pdf

Efterligning mv.
§ 66. Nummerplader må ikke efterlignes eller anvendes uberettiget.
Stk. 2. Der må ikke på køretøjer anbringes sådanne plader eller påskrifter, der ved deres ydre form, indhold, udstyr eller den måde, hvorpå de anbringes, kan forveksles med de plader eller påskrifter, der er påbudt eller tilladt.
NB FL 2001 1.8is 6g Sunlight Silver
Munk

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf AS DK » man 5. jul 2010 20:41

Efterligning mv.
§ 66. Nummerplader må ikke efterlignes eller anvendes uberettiget.
Stk. 2. Der må ikke på køretøjer anbringes sådanne plader eller påskrifter, der ved deres ydre form, indhold, udstyr eller den måde, hvorpå de anbringes, kan forveksles med de plader eller påskrifter, der er påbudt eller tilladt.

Jeg har fået samme besked både ved henvendelse til Politi og i synshallen. Den går bare ikke.

Jeg fik en klister-nr.plade med, da jeg købte bilen. Ved ikke hvem der har lavet den, men det er på 3M-folie og en nøjagtig kopi af den originale plade.
Det med tiltale for dokumentfalsk afholder mig fra eksperimenter. Havde det bare været en bette bøde, som når man kører uden forreste nummerplade havde jeg nok gjort det. :twisted:
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf one-niner » man 5. jul 2010 20:52

§ 76. Til personer, der ikke vedvarende har brug for prøveskilte, kan der udleveres løse prøveskilte til benyttelse til de formål, der er nævnt i § 70 og § 71.
Stk. 2. Løse prøveskilte kan endvidere udleveres til benyttelse på køretøjer,
a) der er registreret første gang for mere end 35 år siden, og som udelukkende skal anvendes af tekniskhistoriske grunde til lejlighedsvis kørsel.
b) Der deltager i arrangerede motorløbpå af politiet godkendte baner og ruter på færdselslovens område.
Stk. 3. Køretøjer som nævnt i stk. 2, litra a) skal forinden udleveringen af prøveskilte være godkendt af en syns- eller omsynsvirksomhed i den pågældende ejers ejertid, uden at køretøjets nummerplader efterfølgende er fjernet af politiet på grund af mangler.
Stk. 4. Køretøjer som nævnt i stk. 2, litra b) skal forinden udleveringen af prøveskilte for højst 2 år siden være godkendt af en syns- eller omsynsvirksomhed med dispensationfor for biler beregnet til motorløb. Prøveskilte kan kun udleveres i form af selvklæbende plastfolie, jf. § 78. Udlevering af prøveskilte sker til den, der i ansøgningen oplyser at skulle deltage i et motorløb, og som foreviser den i 1. punktum nævnte dokumentation.

Så der er nogle få, der må køre permanent med klistermærke-nummerplader. Til gengæld kører de nok ikke så meget :)

- Tom
'99 Jubilæumsmodel nr. 4810
Megasquirt DIYPNP by Reverant
Trackspeed Engineering COP kit
RB 4-1, race-kat, RB udstødning
V-Maxx gevindundervogn
OZ Alleggerita HLT + 205/45-16 Yokohama AD08R
Brugeravatar
one-niner

Geografisk sted: Aarhus

Tilbage til Diskussion