Køb af Roll Bar

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Køb af Roll Bar

Indlægaf Helge Larsen » tors 27. jan 2011 14:13

Hej tænker på og købe en Roll Bar af typen U form hos MX5 Parts.

Jeg har en Classic windblocker på min bil, men er lidt i tvivl om den stadig kan bruges, når Roll baren kommer på?

Desuden er jeg lidt i tvivl omkring kalechen da der er glasbagrude i den. Kan det være et problem med åbning og lukning af den, når Roll baren er monteret?

Er sikker på der er nogen der har erfaringer med dette?
Mvh. Helge Larsen
Helge Larsen

Geografisk sted: Grenaa Østjylland

Indlægaf Softtop » tors 27. jan 2011 14:28

Det er ikke en Roll-Bar men en musefælde..

Mht. dine spørgsmål så har jeg ingen erfaringer med dette, men mon ikke at MX5 Parts kan hjælpe dig, så prøv at sende dem en mail.

Mvh
René
1994 1.8NA
Brugeravatar
Softtop

Indlægaf Kuksi » fre 28. jan 2011 15:36

Jeg har U-Bar sammen med glasbagrude og det fungerer 100%.
Det er denne her jeg har: http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/141

Dog har jeg købt den i Belgien via nettet til 99€. :D
http://tuningevolution.com/eshop/catalog/product_info.php?cPath=23_44&products_id=78
Jeg kan love dig at det er helt den samme, for jeg har stået med begge i hånden samtidig. Kun IL's tryk uden på kassen var til forskel.
http://tuningevolution.com/eshop/catalog/product_info.php?cPath=23_44&products_id=78
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Helge Larsen » lør 29. jan 2011 20:58

Hej Kuksi. Tak for svar, du har lige sparet mig for en tudse :D, det var da godt nok billigt i forhold til MX5 parts. Troede faktisk de var de billigste med reservedele til MX5, men det er åbenbart ikke tilfældet.
Mvh. Helge Larsen
Helge Larsen

Indlægaf Kuksi » lør 29. jan 2011 23:43

Som udgangspunkt kan du roligt handle ved MX5parts. Der kan dog være bedere priser at finde på enkelte varer rundt omkring.
Godt jeg kunne hjælpe dig til en besparelse.
Hvis du skulle opleve at din bil også også er bredere end din nye bar. Så har jeg cad tegninger til \"skive\" lige til at smide i laserskæren. Så bare sig til, så sender jeg den til dig. Jeg ønskede at min bar skulle være med til at afstive bilen. Og derfor sidde i spænd (nå 100%) fra side til side. Jeg fik skåret 2 stk i 6mm rustfri. Men en på 5mm og en på 6mm ville nok have været tilstrækkeligt. Den skulle bankes på plads med en mukkert. :lol:
Det var forresten helt det samme med de 2 som MX5parts sendte til mig. De røg derfor retur, og jeg brugte noget af besparelsen til at få skåret skiverne.
Det er faktisk utroligt at den bar kan sælges for 750kr. Der er 7-8 kg rustfri stål i den, og mener det ligger omkring 45-50,- pr kg.
Kuksi '90 1,6 NA, classic red.
Se bilen her:Billeder
If it ain't broken, why not tweak it?
Brugeravatar
Kuksi

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Helge Larsen » søn 30. jan 2011 16:13

Hej Kuksi, super med de AutoCad tegninger, men nu bestiller jeg den og ser hvordan den passer, så vender tilbage hvis jeg får brug for mellemlæg.

Men ellers mange tak
Mvh. Helge Larsen
Helge Larsen

Tilbage til Diskussion