Forårs polering

Diskussion af alt om Mazda MX-5

Redaktør: Softtop

Forårs polering

Indlægaf Helge Larsen » tors 15. mar 2012 20:03

Hej nu starter sæsonen jo snart 8) (kører kun i min fra april til oktober), og havde tænkt mig en polering inden den kommer ud ad stalden.

Har købt Sonax Extreme polish and wax 3, men syntes ikke rigtig den bliver helt blank og skinnende. Har tidligere brugt Original Turtle wax og syntes den var rigtig god, så overvejer og købe den igen.

Der er et hav af produkter, og syntes det er lidt svært og vælge, og vil helst nøjes med og gøre det hele i en arbejdsgang, så er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge. Nogle gode forslag, uden det kræver alt for meget arbejde? :D
Mvh. Helge Larsen
Helge Larsen

Geografisk sted: Grenaa Østjylland

Indlægaf AS DK » tors 15. mar 2012 21:58

På \"søster-kanalen\" er der heftig aktivitet på dette emne

http://www.mx5club.dk/forum/38-kob-salg ... ering#1018
MX-5 1999 NB Jubii 2487 (nu med Rotrex kompressor fra CCR-Racing)
Brugeravatar
AS DK

Geografisk sted: Trappen

Indlægaf And » tors 15. mar 2012 22:32

Du vil aldrig komme helt i mål med et enkelt produkt, med mindre at lakken er helt ny og fejlfri.

Du kan dog komme et godt stykke af vejen, men en kombination af flere produkter er det bedste.

Det du har købt er godt til at rette ridser og ujævnheder af, men kræver noget knofedt. Derefter vil jeg anbefale at du bruger en rigtig voks eller lakforsegler uden polerende effekt. F.eks. Sonax 1 eller andet produkt.

Påfør gerne flere gange (med aftørring imellem hver påføring). Hvis du har tiden til at lade produkterne hærde mellem et par timer og et døgn efter hver komplette påføring og polering, så får du en god beskyttelse og dybde i lakken.

Sonax produkter fejler bestemt intet, jeg har brugt dem meget før jeg gik over til maskinpolering. Min nabo har nu købt mine Sonax produkter og har en meget flot Mazda 2 i blank sort stående :)
And - ´92 NA Black & Tan Billede

"And - du kan kun snakke om: diesel, kaffe og Scania" - citat fra studiekammerat.
Brugeravatar
And

Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf brutalis » fre 16. mar 2012 06:20

Har også brugt Sonax med tilfredsstillende resultater...! :D
MX-5 1,6 Ã…rg. 1990
brutalis

Geografisk sted: Fredericia

Tilbage til Diskussion